Likumprojekts par administratīvo atbildību odometra grozīšanas gadījumā Saeimā iestrēdzis vēl pirmajā lasījumā. “Juridiskās komisijas vadītājam Gaidim Bērziņām likumprojekts bija jāsūta uz otro lasījumu. Pagaidām viņš nevirza man nezināmu iemeslu dēļ,” atzina Seržants.
Tāpat viņš atzina, ka Tieslietu ministrija baidās, ka likumu nevarēs īstenot, savukārt policijai tas prasīs lielāku darbu. “Publiski apņemos Bērziņu varbūt uzrunāt,” par likumprojekta tālāku virzīšanu izteicās Seržants.
Tomēr vairāki auto eksperti ir skeptiski noskaņoti pret likuma pieņemšanu, jo neuzskata, ka tas vainagosies ar rezultātiem.
“Ne jau soda noteikšana problēmu atrisinās. Visveiksmīgāk būtu tad, ja dati būtu publiski pieejami jebkuram un ikviens varētu atvērt un iepazīties ar tiem. Eiropas Komisijai līdz 2020.gadam ir jāatrod veids, kā dalībvalstīm apmainīties ar šo informāciju, tai skaitā odometru mērījumiem,” atzina Ceļu satiksmes drošības dienesta pārstāvis Jānis Liepiņš.
Arī Latvijas Lietoto auto tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols uzskata, ka ar odometru mērījumu viltošanu cīnīties nevar un likums diez vai darbosies.
Jau ziņots, ka aizvien tirgo lietotus auto ar apzināti samazinātu nobraukumu.