Jau divus gadus Brasas pārvads sliktā stāvokļa dēļ automašīnām ir slēgts. Pārbūvi kavējušas dažādas aizķeršanās. Jūlija beigās darbi beidzot uzsākti ar tilta demontāžu.
Šobrīd vienošanās ar firmu “Kauno tiltai” ir tikai par vienas pārvada puses demontāžu. Uzņēmumam darbi jāpaveic 90 dienu laikā. Savukārt iepirkumu par tālākiem darbiem galvaspilsētas Satiksmes departaments vēl gatavo.
RDSD pārstāvis Jānis Vaivods norādīja: “Noslēdzoties demontāžas darbiem, mēs aktīvi darbojamies pie iepirkumu dokumentācijas izstrādes, lai varētu uzsākt otrās kārtas darbus, kas ir atlikušās puses iespējama demontāža un jauna pārvada būvniecība.”
Projekts ir veidots tā, lai sabiedriskais transports visu būvniecības laiku varētu izmantot vienu pārvada pusi. Līdz ar to tramvaja kustību darbi neietekmēs. Tāpat pārvadu varēs izmantot operatīvais transports. Vienīgi gājējiem vēlāk vairs nebūs atļauts pārvietoties zem tilta. Satiksmes departamentā uzsvēra, ka nepārtraukti uzrauga balstu stāvokli, lai saprastu, vai sabiedriskajam transportam izmantot tiltu ir droši.
“Ja būs kaut kādas izmaiņas, protams, mēs slēgsim satiksmi, bet šobrīd monitoringa dati rāda, ka sabiedriskā transporta kustība pāri pārvadam ir pieļaujama,” atzīmēja Vaivods.
Naudas tilta būvniecībai Rīgas budžetā trūkst, tāpēc Satiksmes departaments gatavo pieteikumu aizdevumam no Valsts kases 17 miljonu eiro apmērā. Tas ir par pieciem miljoniem eiro vairāk, nekā pagājušā gada nogalē izmaksas lēsa departamenta vadītājs Vitālijs Reinbahs.
Departamentā skaidroja, ka šobrīd būvniecības materiālu izmaksas ir kāpušas, turklāt projektēšanas dokumentācija ir pilnībā izstrādāta, kas izmaksas ļauj pateikt precīzāk. Gala cena gan būšot atkarīga no iepirkuma rezultāta.
Būvniecībai vajadzīgo finansējumu Rīga plāno aizņemties valdības izveidotās Covid-19 investīciju programmas ietvaros.
Domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks sacīja: “Šajā programmā tiek pieņemti un iesniegti tie projekti, kuri ir augstas gatavības stadijā, kāds Brasas pārvads šobrīd ir. Mēs ceram, ka tas tiks atbalstīts un varēs pagūt tiltu uzbūvēt vajadzīgajā laikā, kas ir līdz 2023. gada dziesmu un deju svētkiem.”
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atzīmēja, ka Covid-19 aizdevumu programmai pašvaldības projektus var iesniegt vairākās kārtās un pēdējā iesniegšana noslēgsies 1. novembrī. Pašvaldībām jārēķinās, ka ar aizdevumu varēs segt ne vairāk par 85% projekta izmaksu, savukārt pārējais pašvaldībām jāsedz pašām.