Panorāma

Latvijas EP deputāti vērtē padarīto

Panorāma

Par retu grāmatu zādzībām Eiropā aiztur Gruzijas pilsoņus

Gājējiem bīstams ceļa posms pie Ulbrokas

Smags negadījums ar cietušu bērnu Pierīgā. Vai ātruma ierobežojums būtu mazinājis avārijas sekas?

Aizvadīto gadu satiksmes negadījumu statistika parāda, ka smagi cietušo un bojāgājušo skaitam nav tendences būtiski samazināties. Pērn negadījumos mira 142 cilvēki, mirušo vidū ir 10 bērni. 41 bērns cietis smagi, bet kopumā satiksmes negadījumos pērn ievainoti 665 bērni. Eksperti norāda, ka satiksmes dalībnieki mēdz kļūdīties, taču satiksmes organizētāju ziņā ir iespēja mazināt šo kļūdu sekas.

(Videosižetā ir redzami nepatīkami skati)
Stāsts ir par kādu satiksmes negadījumu, kas 2024. gada statistikā ieguls ailē – smagi cietis gājējs, bērns. LTV analizē, vai vietā, kur cieta bērns, nebūtu pamata citādākai satiksmes organizācijai, kā to dažus gadus pirms negadījuma bija lūguši vietējie iedzīvotāji. 

Marta sākumā 13 gadus vecā Dana, braucot no skolas uz mājām izkāpa autobusa pieturā. Taču todien viņa nenokļuva mājās. 

Autobusa pietura "Kultūras nams" atrodas autoceļa P4 malā, Pierīgā, blakus Ulbrokai. Pārejot pāri šosejai, pavisam netālu ir plaši apmeklētais kultūras nams "Ulbrokas pērle". Šeit satiksme ir ļoti intensīva, bet atļautais braukšanas ātrums - 90 kilometri stundā.

Turpat netālu esošā autoservisa videonovērošanas kameras fiksējušas daļu no tā, kas liktenīgajā 7. martā notika ar pusaudzi Danu.

Danas mamma Jana Streļeca vēlāk saņēma zvanu no Bērnu slimnīcas, ka viņas bērns ir cietis satiksmes negadījumā.

"Vai viņš ir pie samaņas, vai nav pie samaņas, mēs jums teikt nevaram. Brauciet ātri šurp, bet tikai neuztraucieties," mediķu teikto atstāstīja Danas mamma Jana Streļeca. 

Jana pastāstīja, ka bērns bezsamaņā bija 10 dienas, un reanimācijā sagaidīja arī dzimšanas dienu. Kopš negadījuma pagājis pusotrs mēnesis. Dana neatceras, kas notika 7. martā, bet viņa ir redzējusi video.

Kriminālprocesā par notikušo notiek pirmstiesas izmeklēšana, tiek gaidīti ekspertīžu rezultāti, un neatbildētu jautājumu ir vairāk nekā atbilžu. Zināms, ka autovadītāja ir ļoti jauna ar aptuveni pirms gada iegūtu vadītāja apliecību.

Kādas bija braucējas iespējas izvairīties no sadursmes ar meiteni, slēdziens būs izmeklētāju ziņā.

"Tas arī ir jautājums, kas nav skaidrs – kā viņas varēja viena otru nepamanīt," atzina cietušās meitenes mamma. 

Vietā, kur notrieca Danu, satiksmes negadījumi nav retums. Kopš pērnā gada sākuma Dana ir vienīgā cietusī gājēja. Taču autobraucēji dažu kilometru ceļu posmā, kas ved no Ulbrokas apļa, negadījumos iekļūst samērā bieži. To apliecina ne vien Valsts policijas statistika, bet arī blakus esošā servisa darbinieku vērojumi. 

"Viena [mašīna] vispār aizlidoja pārsimt metru uz priekšu, uzmeta kūleni, otra tur grāvī gulēja vēl kaut kādu laiku atpakaļ. Man liekas, pagājušogad vispār grāvī ielidoja evakuators," pastāstīja autoservisa darbinieks Edgars Indriķis.

Ropažu novada domē apstiprina, ka 2017. gadā pašvaldība lūgusi "Latvijas Valsts ceļiem" šajā vietā uzlabot satiksmes drošību, samazinot atļauto braukšanas ātrumu, kā arī izskatīt iespēju ierīkot gājēju pāreju. "Latvijas Valsts ceļi" pašvaldībai atteica un Latvijas Televīzijai (LTV) norādīja, ka

atļautais ātrums 90 kilometri stundā ir tāpēc, ka ceļa posms atrodas ārpus apdzīvotas vietas, ir pārskatāms, un to atļauj ceļa tehniskie parametri.

Arī tāpēc, ka ceļš ved caur meža masīvu un tuvumā nav apdzīvotas apbūves. LTV uzrunātais satiksmes drošības speciālists tikmēr atzīst, ka būtu saprātīgi, ja šajā mazajā posmiņā līdz apdzīvotas vietas sākumam atļautais braukšanas ātrums būtu mazāks. 

"Jā, protams, Latvijā nav paredzēts katrā vietā, kur ir autobusa pieturas, samazināt ātrumu. Īpaši tur, kur nav daudz cilvēku, kas nāk no pieturas," teica Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) docents Juris Kreicbergs. "Cita lieta, ka šajā konkrētajā vietā 200 metru tālāk sākas apdzīvota vieta. Kāpēc nevarēja tas gabaliņš būt 70 [kilometri stundā], kur, arī otrā virzienā braucot, varētu pakāpeniski samazināt ātrumu. Tas izskatītos ļoti loģiski."

Ropažu novada domē tikmēr iesaka gājējiem drošības apsvērumu dēļ izmantot nākamo pieturu, kas atrodas aptuveni puskilometru tālāk.

Vēlāk gan saka, ka pie jautājuma par satiksmes drošību varētu atgriezties, ja būtu iesniegums. 

"Tad uz šī pamata mēs varētu griezties pie "Latvijas Valsts ceļiem" ar lūgumu uzlabot šī ceļa posmu drošības jautājumus," teica Ropažu novada domes priekšsēdētājas pirmais vietnieks Ainārs Vaičulens.

"Mums ir bērniem draudzīgākā pašvaldība. Tad gribētos, lai tas attiektos ne tikai uz brīvpusdienām, bet arī uz ceļu satiksmes drošību, jo kāda jēga no brīvpusdienām, ja nav kas ēd vairāk, kā mūsu gadījumā bija ļoti reāli," piebilda Danas mamma Jana Streļeca. 

Sižeta tapšanas laikā LTV no "Latvijas Valsts ceļiem" saņēma ziņu, ka viņu speciālisti ceļa P4 posmu apsekos atkārtoti. Ja speciālisti uzskatīs par nepieciešamu, tad lems par izmaiņām satiksmes organizācijā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti