Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.
Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro, norādīja KNAB. Lielākie tēriņi līdz šim deklarēti "Apvienotajam sarakstam", Zaļo un Zemnieku savienībai un partijai "Latvija pirmajā vietā":
- "Apvienotais saraksts" – 393 729 eiro,
- Zaļo un Zemnieku savienība – 294 031 eiro,
- "Latvija pirmajā vietā" – 228 066 eiro,
- "Stabilitātei!" – 219 211 eiro,
- "Jaunā Vienotība" – 147 870 eiro,
- "Latvijas attīstībai" – 130 314 eiro,
- "Saskaņa" – 120 097 eiro,
- Nacionālā apvienība – 119 019 eiro,
- "Suverēnā vara" – 70 850 eiro
- "Kustība "Par!"" – 67 802 eiro,
- "Progresīvie" – 44 443 eiro,
- Jaunā konservatīvā partija – 26 662 eiro,
- "Tauta. Zeme. Valstiskums" – 17 672 eiro,
- Centra partija – 6 169 eiro,
- "Apvienība Jaunlatvieši" – 314 eiro,
- "Tautas varas spēks" – 0 eiro.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.
KONTEKSTS:
Eiropas Parlamenta vēlēšanas Eiropas Savienības dalībvalstīs notiks no 6. līdz 9. jūnijam.
Vēlēšanas Latvijā notiks 8. jūnijā. Sarakstus pieteikušas 16 partijas. Nākamā Eiropas Parlamenta sastāvā Latvijai būs deviņas deputātu vietas pašreizējo astoņu vietā.