Krustpunktā

Ko nozīmē valsts pārvaldes reforma?

Krustpunktā

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs par notikumiem pasaulē un drošību

AS “Pasažieru vilciens” varēs turpināt jaunu elektrovilcienu iegādes procesu

«Pasažieru vilciens» sācis elektrovilcienu iepirkuma otro kārtu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem un 11 mēnešiem.

Dienu pēc tam, kad valdība deva zaļo gaismu elektrovilcienu iepirkuma turpināšanai, AS "Pasažieru vilciens" (PV) izsludinājis iepirkuma procedūras otro kārtu. Iepirkumā plānots iegādāties 32 jaunus elektrovilcienu sastāvus, informē PV pārstāvis Egons Ālers.

Iepirkuma pirmo kārtu pārvarējušajiem pretendentiem – "Talgo", "CAF", "Stadler", "Škoda", kā arī "Siemens AG" un "Sinara Group" kopuzņēmumam "Uraļskije lokomotivi" – ir nosūtīts uzaicinājums dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā.

Jauno vilcienu piegādes pretendenti iesniegs tehnisko piedāvājumu. Pēc tā sekos finanšu piedāvājuma iesniegšana un vērtēšana. Līgumu par jaunu vilcienu piegādi ir plānots noslēgt nākamā gada sākumā, norāda PV.

Saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma noteikšanai ir izvēlēta sarunu procedūra. Tajā galvenais vērtēšanas kritērijs būs vilcienu piegādes, elektro enerģijas patēriņa un citas vilcienu dzīves cikla izmaksas, vērtējot uz vienu sēdvietu, piebilst uzņēmumā.

Jauno elektrovilcienu piegādes grafiks tiks saskaņots ar dzelzceļa elektrifikācijas projektu, lai no 2024. gada pakāpeniski pārietu no 3 kilovoltu uz 25 kilovoltu jaudas ritošo sastāvu. Arī jaunie elektrovilcieni darbosies 3 kilovoltu režīmā līdz 2023. gadam, kad tos pārbūvēs atbilstoši jaunajām jaudas prasībām, Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja uzņēmuma vadītājs Andris Lubāns. 

PV skaidro, ka jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai, sākot ar 2021. gadu, sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā.

Tajā nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta sešdesmito gadu izpratnei par pasažieru prasībām, skaidro PV.

Jaunie vilcieni nodrošinās ne tikai mūsdienu prasībām atbilstošu komforta līmeni, bet arī ļaus būtiski palielināt vilcienu kustības intensitāti, ieviest vilcienu kustības intervāla grafiku.

Jau ziņots, ka valdība otrdien, 13.jūnijā, slēgtā sēdē nolēma, ka PV varēs turpināt jaunu elektrovilcienu iegādes procesu par spīti tam, ka vilcienu iegāde ietekmēs valsts budžeta deficītu.

Lai gan jaunos vilcienus par aptuveni 200 miljoniem eiro PV iepirks par uzņēmuma aizņemtajiem līdzekļiem, saistībām būs ietekme uz valsts budžetu. Tas nozīmē, ka turpmākajos gados vilcienu iepirkuma dēļ valdības tēriņu iespējas samazināsies par aptuveni 165 miljoniem eiro.

Plānots, ka pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu parādīties 2020. gadā.

Tāpat vēstīts, ka pirmais pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss izsludināts jau 2009.gadā, bet pēdējais neveiksmīgais iepirkums noslēdzās 2013.gadā, kad bija paredzēts jaunos vilcienus iepirkt no Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A."(CAF), kas uzvarēja pirmajā jauno vilcienu iepirkuma konkursā. "Pasažieru vilciens" līgumu par jauno vilcienu ražošanu ar CAF neparakstīja, jo puses nespēja vienoties par tāda iegādes līguma parakstīšanu, kas atbilstu konkursa nolikumam un ļautu saņemt Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējumu.

Rezultātā projektam pieejamais ES fondu finansējums tika novirzīts citiem projektiem un "Pasažieru vilciens" sludināja jaunu iepirkuma konkursu, kur apstiprināti pieci pretendenti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti