"Lielākie ķērieni, kas mums ir bijuši, ir viltoti medikamenti, (..) bērnu rotaļlietas, sporta apavi, smaržas. Kaut kādi izplatītāki apģērbu zīmoli jau ir tāda tradīcija. Pamatā 90% tās ir "online" jeb interneta vidē iegādātas preces un aizturētas pasta sūtījumos," klāstīja Zukuls.
Pēc viņa teiktā, lielākoties tie ir personīgi pirkumi, taču ir arī gadījumi, kad viltotas preces iepērk vairumā, konteineros. VID Muitas pārvalde lielāku uzmanību pievērš tiem gadījumiem, kas skar cilvēku drošību, veselību un dzīvību.
Patentu valdes direktora amata pienākumu izpildītāja Baiba Graube LTV raidījumā atzina, ka daļa cilvēku preču viltojumus pērk apzināti, daļa – ne.
"Ir viena grupa, kas apzināti pērk viltojumus ar domu, ka nevajag īpašo zīmolu, – līdzīgs ir un būs labi. Bet, protams, ir liela daļa cilvēku, kas negrib pirkt viltojumus un tomēr viņi tos nopērk," sacīja Graube.
Viņa atzina, ka kopumā no visām Eiropas Savienībā tirgotajām precēm ap 7% ir viltojumi. "Tie ir lieli skaitļi, tie, protams, ir miljoni. Un tas ir milzīgs kaitējums sabiedrībai; un man kā Patentu valdes pārstāvei, protams, gribētos teikt, ka tas ir milzīgs zaudējums īstajiem zīmolu īpašniekiem," piebilda Graube.
Mudinot iedzīvotājus neiegādāties viltotas preces internetā, trešdien, 9. jūnijā, tiešsaistē atklās Patentu valdes kampaņas «Viltotā realitāte» ceturto posmu.
Šis kampaņu cikls tika izveidots pirms četriem gadiem, lai veicinātu sabiedrības izpratni par kaitējumu, ko intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumi rada gan valsts ekonomikai un nodarbinātībai, gan pašu veselībai un drošībai. Ceturtais kampaņas posms pievēršas krāpniecībai tīmeklī un viltotu preču iegādei.