Salīdzinot ar 2019. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 27,1%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,3%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 10,1%).
Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,7%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,2%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,7%.
Mēneša griezumā mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 0,9%
2020. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palika nemainīgs, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 11,5%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,1%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9%).
Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 9,3%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5%).
2020. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5%.
KONTEKSTS:
2020. gada jūnijā, salīdzinot ar 2019. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,6%, liecināja CSP apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Savukārt maijā un aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums gada griezumā samazinājās attiecīgi par 0,6% un 9%, kas skaidrojams ar Covid-19 izraisīto krīzi un noteiktajiem pasākumiem infekcijas izplatības ierobežošanai.