Jauno elektrovilcienu noma varētu izmaksāt septiņus miljonus gadā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem un 6 mēnešiem.

Jauno elektrovilcienu noma uz 15 gadiem pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" varētu izmaksāt aptuveni septiņus miljonus latu gadā, liecina Satiksmes ministrijas ziņojums, ko otrdien paredzēts skatīt valdībā.

Tajā teikts, ka "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumam izskatījis trīs iespējamus variantus - to iegādi ar ilgtermiņa kredītu uz 30 gadiem, ņemot kredītu Valsts kasē, vilcienu iegādi ar ilgtermiņa kredītu uz 20 gadiem, ņemot kredītu Valsts kasē, un vilcienu ilgtermiņa nomu uz 15 gadiem ar nomas termiņa beigās atlikušo vērtību 20% apmērā no vilcienu vērtības, pēc nomas termiņa tos atpērkot, kā arī, veicot kapitālo remontu un ekspluatējot tos vēl 15 gadus.

Satiksmes ministrijas ziņojumā sacīts, ka, iegādājoties vilcienus, ilgtermiņa aizņēmums būtu jāņem Valsts kasē, jo "Pasažieru vilciena" darbības un finanšu rādītāji neatbilst kritērijiem, lai piesaistītu lielus kredītresursus no ārpuses, sevišķi gadījumā, ja notiks tiesvedība ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A" (CAF) saistībā ar iepriekšējo "Pasažieru vilciena" iepirkumu par jauno vilcienu piegādi.

"Izvērtējot kopējās izmaksas 30 gadu periodā, 15 gadu nomas izmaksas ir par pieciem miljoniem jeb 0,5% mazākas nekā pirkumam 20 gadu laikā. Lai arī tiek pieņemts, ka nomas finansējuma procents (pievienotā likme 2-2,5%, 12 mēnešu EURIBOR 0,54%) varētu būt augstāks nekā ilgtermiņa kredītam (2,7% pēc Valsts kases šobrīd dotajiem datiem), tomēr pirkuma gadījumā tiek paredzēts avanss 20% apmērā, par kuru būs jāmaksā kredīta procenti. Izvērtējot nākotnes naudas tagadnes vērtību, visizdevīgākais ir pirkums 30 gados, kas ir par 2,6 miljoniem jeb 0,5% mazāks nekā 15 gadu nomai. Tas galvenokārt saistīts ar to, ka maksājumi tiek izstiepti ilgākā laika periodā," klāstīts ziņojumā.

Tajā atzīmēts, ka no ekonomiskā viedokļa visi trīs scenāriji ir salīdzināmi un praktiski vienādi - līdz ar to pamatotākais variants būtu vilcienu noma uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.

Pēc ziņojumā sniegtās informācijas, iecerēts nomāt kopumā 32 elektrovilcienus, kas "Pasažieru vilcienam" varētu izmaksāt aptuveni septiņus miljonus latu gadā.

Jau rakstīts, ka sākotnēji "Pasažieru vilciens" bija iecerējis iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursā par to piegādi uzvarēja CAF, taču ar to noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā. Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta.

Patlaban tiek saskaņoti iepirkuma dokumenti jaunu elektrovilcienu nomai, bet dīzeļvilcienus nolemts modernizēt - tam "Pasažieru vilciens" izsludinājis iepirkuma konkursu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti