Turklāt arī pašai Ķīnai svarīga savas ekonomikas aktivizēšana un tā ir atvērta jaunu tirdzniecības ceļu veidošanai un attīstīšanai, Latvijas Radio pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.
Lai arī Latvijā jau ilgus gadus tiek runāts par kravu piesaisti no Ķīnas un, iespējams, jauna Zīda ceļa izveidi, līdz konkrētiem darbiem neviens nekur tālu nebija ticis, jo trūka politiskās gribas, un līdz šim tranzīta kravas pietiekamā apjomā caur Latviju nodrošināja tā pati Krievija.
Tagad situācija ir mainījusies - gan izpildot Eiropas Savienības jauno uzstādījumu, gan mazinot politiskos riskus, Latvija ir ķluvusi aktīva sarunās ar Ķīnu. Septembrī tika noslēgts sadarbības memorands ar šīs valsts Čendu municipalitāti.
Ķīnas uzņēmējus ir ieinteresējušas arī iespējas investēt Latvijas nacionālajā aviosabiedrībā "airBaltic", tā apliecināja Ozoliņš.
Vēl pagājušā nedēļā valdība pārtrauca sadarbību ar konsultantu uzņēmumu „Prudentia”, kas valstij palīdzēja meklēt investorus nacionālajā aviokompānijā „airBaltic”. Tikmēr "Prudentia" apgalvoja, ka tā ir atradusi finanšu investoru, taču valdība norādīja, ka, publiskojot šo informāciju, konsultants ir pārkāpis konfidencialitātes principu.