ĪSUMĀ:
- Pērn dzelzceļa kravu apjoms – 43,8 miljoni, iepriekšējos gados – 47–50 miljoni tonnu.
- Šogad plāno pārvadāt 47 miljonus tonnu.
- Samazinās Krievijas kravu apjoms – tās ved uz Krievijas ostām.
- Kravu struktūra mainās – pārvadā vērtīgākas kravas.
- Ievērojami aug konteinerkravu apjoms.
Pērn dzelzceļa kravu apjoms bija 43,8 miljoni tonnu, kas salīdzinot ar 47–50 miljoniem tonnu iepriekšējos gados, ir kritums, bet tas gan nenozīmē, ka dzelzceļš strādā ar zaudējumiem, jo vairāk pārvadā vērtīgākas kravas, norādīja Augulis.
Piemēram, jau pērn bija liels konteinerkravu apjoms, un tās ir vērtīgākas kravas, pauda ministrs. Dzelzceļa apkopotā informācija par uzņēmumu noslēgtiem līgumiem arī liecina, ka bizness pats pārorientējas no Krievijas kravām uz citiem partneriem. Krievija savukārt vairāk transportā kravas uz savām ostām, turpinot tās attīstīt.
Šogad pirmajos trīs mēnešos, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem trīs mēnešiem, kravu apjoms ostās samazinājās par 8,4%, taču tas nav salīdzināms skaitlis, jo aizpagājušā gada beigās un pagājušā gada sākumā bija milzu ogļu apjoms. Un kopumā pirmo trīs mēnešu dati liecinot, ka plānotais kravu apgrozījums 47 miljonu tonnu apmērā var izpildīties, atzina Augulis.