Viņš norādīja, ka līdz šim saņemta visai pretrunīga informācija par Krievijas ogļu kravu plūsmu nākotnē. Neoficiāla informācija liecina, ka šī kravu plūsma var būtiski samazināties. Savukārt kompānijas „Krievijas dzelzceļa” nesenais paziņojums liecina, ka īpaši ierobežojumi kravu plūsmā nebūs.
Pagaidām situācija ar Krievijas ogļu kravu plūsmu Rīgas ostā ir normāla, teica Ameriks un norādīja: "Šī nedēļa parādīs, vai signāli [saistībā ar būtisko kravu plūsmas ierobežošanu] realizēsies dzīvē vai tie ir bijuši tikai brīdinājumi." Lielāka skaidrība par ogļu kravām varētu būt piektdien.
Rīgas brīvostas vadītājs arī noraidīja iespēju, ka patiesais iemesls kravu plūsmas ierobežošanai saistīts nevis ar sliežu ceļu remontu, bet ar iepriekšējā Latvijas dzelzceļa šefa Uģa Magoņa aizturēšanu.
Jau ziņots, ka gan Rīgas brīvostas vadītājs („Gods kalpot Rīgai”), gan satiksmes ministrs Anrijs Matīss („Vienotība”) ceturtdienas rītā paziņoja, ka saņēmuši neoficiālu informāciju, ka Krievija jau tuvākajā laikā varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu.
Satiksmes ministrs pieļāva, ka, iespējams, ka Krievija savu ogļu kravu plūsmu caur Rīgu apturēs tā saucamās Magoņa lietas dēļ. Par to liecinot Matīsa rīcībā esoša informācija.
Savukārt premjeres Laimdotas Straujumas ("Vienotība") pārstāve Aiva Rozenberga vēlāk norādīja, ka Ārlietu ministrija esot sazinājusies ar Krieviju un tur iespējamība, ka Krievija varētu apturēt savu ogļu kravu plūsmu uz Rīgas ostu, ir noliegta.
Vēlāk kompānija "Krievijas Dzelzceļš" oficiālā paziņojumā medijiem uzsvērusi, ka turpina kravu pārvadājumus uz Latviju plānotajā režīmā un arī iecerētajiem dzelzceļa remonta darbiem nebūtu jāatstāj kritisks iespaids uz tranzīta kravu plūsmu. Tomēr Latvijas amatpersonu un ekspertu teiktais liecina par to, ka uz sadarbību nākotnē Latvijai ir jāraugās piesardzīgi.