Šī projekta mērķis ir stiprināt Ķīnas tirdzniecības saites ar citām Āzijas valstīm, Eiropu un Āfriku, galvenokārt savienojot šos kontinentus caur jūras un sauszemes koridoriem.
Projekta kritiķi norāda, ka Pekina to var izmantot kā instrumentu Ķīnas ģeopolitiskās un ekonomiskās ietekmes paplašināšanai.
Itālija šai iniciatīvai pievienojās 2019. gadā un ir vienīgā industriāli attīstītā Rietumu valsts, kas to ir izdarījusi.
Taču pašreizējā Itālijas vadība uzskata, ka ieguvumi no šī projekta ir salīdzinoši nelieli, tāpēc no tā vajag izstāties.
Itālijas aizsardzības ministrs Gvido Kroseto intervijā itāļu medijiem paziņojis, ka iepriekšējās valdības lēmums pievienoties "Viena josla, viens ceļš" projektam bija "pārsteidzīga un šausmīga" kļūda.
Viņš norādīja, ka pēdējo četru gadu laikā Ķīnas eksports uz Itāliju ir daudzkārt pieaudzis, bet tas pats nav noticis ar Itālijas eksportu uz Ķīnu.
Tāpēc Romai esot jādomā, kā izstāties no šī projekta, vienlaikus nesabojājot attiecības ar Ķīnu.
Kroseto piebilda, ka Ķīna ir Eiropas stratēģiskais konkurents, bet vienlaikus tā ir arī partneris.