Negadījums noticis no rīta, kad pārpildītais vilciens, tunelī braucot ar ātrumu 70 kilometri stundā, strauji nobremzējis. Trīs tā vagoni nobraukuši no sliedēm, un visvairāk upuru glābēji atrada tieši pirmajā vagonā. Kopumā no avarējušā sastāva evakuēti vairāk nekā tūkstoš cilvēku.
„Es biju vagonā. Pēkšņs trieciens, es nokritu, visi gar zemi. Es braucu pirmajā vagonā,” atceras pasažieris Andrejs.
„Bija strauja bremzēšana. Izdzisa gaisma. Dzirksteles un stiprs piedūmojums. Mēs bijām nobloķēti,” stāsta pasažiere Marta.
Daudzi vērsa uzmanību, ka vilciens avarējis pie metro stacijas “Slavjanskij buļvar”, kuras nosaukums saskan ar Ukrainas austrumu pilsētas Slovjanskas krievisko nosaukumu. Tomēr terora akta versija netiek izskatīta, bet tiek pieļautas vilciena tehniskas problēmas vai arī nepareizi nostrādājis signalizācijas signāls. Krievijas galvaspilsētas metro ik dienu izmanto deviņi miljoni cilvēku, un notikušais jau nosaukts par vienu no lielākajām traģēdijām visā Maskavas metropolitēna vēsturē.
Krievijas iedzīvotāji asi kritizē sabiedriskā transporta drošību. 2011.gadā Volgas upē nogrimstot pasažieru prāmim, gājuši bojā 128 cilvēki, un tajā pašā gadā avarējusi lidmašīna ar Jaroslavļas hokeja komandas “Lokomotiv” spēlētājiem, tostarp Latvijas izlases aizsargu Kārli Skrastiņu.
Tikmēr iepriekšējais traģiskais incidents Maskavas metro noticis 2010.gadā, kad Ziemeļkaukāza kaujinieku sarīkotajā sprādzienā gājuši bojā 40 cilvēki.