Elektrobuss gan nav tapis Lietuvā no sākuma līdz beigām – šasija ražota Polijā un elektroiekārtas Čehijā, bet jauno transportlīdzekli komplektēja Lietuvas uzņēmums "L-Bus".
„Pakāpeniski mēs šo transportlīdzekli ieviesīsim savā pilsētā. Tas nenotiks ātri. No vienas puses, tas nav lēti, no otras – mums vajag laiku, bet tehnoloģijas mainās. Taču ir skaidrs - kādu dienu Viļņā būs elektriskā sabiedriskā transporta sistēma,” sacīja Viļņas mērs Arturs Zuoks.
Ar pilnībā uzlādētu litija bateriju elektrobuss var nobraukt visu dienu jeb aptuveni 240 kilometrus. Vienā kilometrā tas patērē elektroenerģiju, kas līdzvērtīga 40 centiem (astoņiem santīmiem).
Salīdzinājumam - ar gāzi darbināmam autobusam kilometrs izmaksā divreiz, bet ar dīzeļdegvielu – trīsreiz vairāk. Taču taupību aizēno transportlīdzekļa izmaksas. Pēc aptuvenām aplēsēm, viens elektrobuss var izmaksāt līdz pusotram miljonam litu jeb 300 tūkstošiem latu.