Startē Nāciju motokross: latvieši optimālā sastāvā tēmē uz vietu spēcīgāko komandu vidū

Latvijas motokrosa izlases nedēļas nogalē piedalīsies prestižajā Nāciju kausa izcīņā, sacensībām vienlaicīgi risinoties vairākās disciplīnās un valstīs. Nāciju kauss solo motociklu klasē notiks Francijā, savukārt kvadraciklu un blakusvāģu motokrosa braucēji pie starta barjeras stāsies Itālijā.

ĪSUMĀ:

Kā allaž, lielākā uzmanība būs pievērsta Nāciju kausam solo motocikliem, kur sportisti startē ar 450 un 250 kubikcentimetru spēkratiem. Latvijas komanda būs optimālajā sastāvā – pēc četru gadu pārtraukuma izlasē atkal brauks Pauls Jonass, tāpat sastāvā iekļauti brāļi Kārlis Alberts un Jānis Mārtiņš Reišuļi.

Nāciju kauss risināsies Ernē trasē Francijā, kur pasaulē prestižākās motokrosa sacensības bija ieplānotas 2020. gadā, taču toreiz nenotika Covid-19 pandēmijas dēļ, ļaujot pilnvērtīgi aizritēt pasaules čempionāta sezonai. Nāciju kauss pēc viena gada pārtraukuma atgriežas Eiropā – pērn sacensības notika ASV, kur Latvijas izlasei izdevās izcīnīt 11. vietu, bet par uzvarētājiem kļuva mājinieki amerikāņi, aiz sevis atstājot Franciju un Austrāliju.

Pēc traumām un dažādām problēmām nomāktas sezonas Nāciju kausā startēs Latvijas pašlaik vadošais braucējs Pauls Jonass.

Viņa iepriekšējais piegājiens šajās sacīkstēs bija 2019. gadā – toreiz pielijušā, ļoti dubļainā Asenes trasē, kas tika sagatavota tieši šīm sacensībām, Jonass sacensību braucienos ieņēma otro un trešo vietu, bet summā izlasei izdevās izcīnīt 8. vietu, kas ir viens no vēsturiski labākajiem panākumiem Latvijas motokrosa vēsturē. 2020. gadā Nāciju kauss nenotika, bet 2021. gadā risinājās sezonas vidū starp pasaules čempionāta posmiem, tāpēc Jonass nesaņēma komandas atļauju startam. Arī pērn sportists dažādu iemeslu dēļ Nāciju kausu izlaida.

Pasaules čempionātā aizvadītā sezona noteikti būs viena no tām, kuru Jonass vēlēsies aizmirst – traumu dēļ nācās izlaist lielāko daļu posmu, kā rezultātā kopvērtējumā tikai 19. vieta. Neveiksmes sākās Šveicē, kur Jonass sacensībās piedzīvoja kritienu un gūtie savainojumi liedza startēt. Izlaidīs trīs posmus, viņš atgriezās pie starta barjeras Francijā, taču treniņbraucienos vienā no lēcieniem neveiksmīgi piezemējās un traumēja rokas pirkstu. Rezultātā sekoja operācija un vēl vairāki mēneši bez sacensībām.

Izlaidis faktiski četrus pilnus mēnešus, Jonass atgriezās augusta vidū Zviedrijā, un līdz sezonas beigām ātrums bija gana labs, lai konkurētu par vietām pirmā desmitnieka otrajā pusē.

Jonass atzīst, ka joprojām ir atsevišķas problēmas, taču nekas tāds, kas liegtu braukt, un arī komanda atbalsta viņa dalību izlasē.

"Pirms Madžioras posma Itālijā treniņā sanāca kritiens, kur sadauzījos, bet pēdējos posmus kopumā veiksmīgi izbraucu ar pretsāpju zālēm. Tagad jūtu visu ķermeni, bet tas ir sakrājies no visa gada. Sakrājušās mazākas un lielākas traumiņas, ķermenis gaida brīvdienas, bet pēc Nāciju kausa varēs atpūsties un sākt domāt par nākamo sezonu," stāstīja Jonass, norādot, ka sezonas noslēdzošajos posmos centies atgūt braukšanas sajūtu. "Ir bijuši treniņos un arī sacensībās brīži, kad liekas, ka jā, īstā sajūta ir atpakaļ. Tomēr nevienā posmā neesmu nobraucis ideāli uz visiem 100 procentiem labākos braucienus. Vēl jāaprod ar moci, lai būtu kā viens vesels, lai varētu braukt ar topa braucējiem, jo līmenis priekšgalā ir ļoti augsts, un uz moča jābūt ļoti pārliecinātam, perfekti jāizjūt mocis. Šobrīd man tas nedaudz pietrūkst, tāpēc arī tā sanāk, ka aiz pirmā ešelona esmu labu gabalu aizmugurē."

Šajā reizē Jonass pieteikts startam MX1 klasē un viņš brauks ar 450 kubikcentimetru motociklu, kā tas ierasts.

MX2 klasē startam ar 250 kubikcentimetru klasē pieteikts izlases debitants Jānis Reišulis.

Talantīgais braucējs šosezon kļuva par Eiropas čempionu ar 125 kubikcentimetru motociklu, bet jau sezonas beigu daļā, izmantojot brīvos brīžus, viņš gatavojās ar 250 kubikcentimetru motociklu, un pārkāpt no viena spēkrata uz otru esot bijis salīdzinoši vienkārši, tiesa, adaptācija ir neizbēgama.

"Pēc priekšpēdējā posma, kad bija lielāka pauze līdz pēdējam posmam, uzkāpu uz divsimtpiecdesmitnieka un pabraucu kādas divas nedēļas. Jau tad jutos ļoti labi un arī tagad esmu nobraucis vairākus treniņus uz šī motocikla, sajūtas ir labas," pastāstīja Eiropas čempions. "Kad uzkāpu uz šī motocikla, atšķirība nebija tik liela, taču jāpierod pie ātrumiem, jo ir liela atšķirība starp divtaktu un četrtaktu motocikliem. Viens vai divi treniņi un jau jutos ļoti labi," paskaidroja Jānis Reišulis, kuram būs jākonkurē ar daudziem pasaules čempionāta MX2 klases braucējiem.

Latvijas izlases trešais dalībnieks un "MX Open" klases braucējs būs Kārlis Reišulis.

Viņš lielajā izlasē debitēja pagājušogad, kad ASV startēja MX2 klasē. Vecākais no brāļiem Reišuļiem pērn startēja Eiropas čempionāta 125 kubikcentimetru ieskaitē un, līdzīgi kā brālis, izlasē spēra soli uz augšu uz nākamo klasi, abos sacensību braucienos ieņemot 23. vietu. Šogad startējot "Open" klasē, sportistam bija iespējas izvēlēties, ar kādas kubatūras motociklu startēt – Reišulis izvēlējies braukt ar 250 kubikcentimetru motociklu.

Lai gan citi motosportisti "Open" klasē izvēlēsies lielākos, jaudīgākos 450 kubikcentimetru motociklus, latviešu braucējs un komanda ir pārliecināti, ka ar 250 kubikcentimetru motociklu varēs pabraukt pat ātrāk. Šogad Kārlis Reišulis debitēja Eiropas čempionāta 250 kubikcentimetru klasē, kopvērtējumā ieņemot 8. vietu. Čempionāta kopējā ieskaitē iegrieza izlaistie divi posmi, kur, visticamāk, būtu iespējas iegūt punktus, lai pakāptos vēl kādu vietu augstāk.

"Šobrīd jūtos pilnībā gatavs sacensībām, nav nekādu sūdzību veselības ziņā un arī fiziskā forma tagad ir ļoti laba. Sanāca tā, ka bija divas traumas – ceļgalā ieplēsu mazu kaulu un savainoju arī muguras lāpstiņu," paskaidroja Kārlis Reišulis. "Sezonu kopumā vērtēju labi, jo galvenais mērķis bija iebraukt desmitniekā, to paveikt ar diviem izlaistiem posmiem, manuprāt, ir labi. Tagad arī zinu, ko nozīmē piedalīties šajās sacensībās, kā tas ir, taču lielā doma paliek tāda pati – censties nobraukt savu maksimumu."

Latvijas izlases pirmais un galvenais mērķis ir sasniegt A finālu, kur piedalās 20 labākās komandas pēc kvalifikācijas sacensībām, pārējiem startējot B finālā.

Šogad Nāciju kausā pieteiktas 39 komandas, kas ir par piecām vienībām vairāk nekā pirms gada. Ar pilnvērtīgu komandu startēs Ukraina – pērn viens no viņu braucējiem Pavlo Kizļaks bija pieteikts Starptautiskās motosporta federācijas (FIM) Eiropas komandā. Arī šogad ir pieteikta FIM Latīņamerikas komanda.

Raugoties uz favorītiem, ļoti spēcīga ir Francijas komanda. Tāpat uz labu rezultātu pretendēs ASV, Austrālija, Spānija, Nīderlande, Šveice, Itālija, Lielbritānija un cīņā lūkos iesaistīties arī Latvijas komanda.

Čingoli trasē Itālijā risināsies Nāciju kauss blakusvāģu motokrosā, un tur Latvijas izlasei ļoti interesants jaunības un pieredzes apvienojums.

Komandas sastāvā būs brāļi Daniels un Bruno Lielbārži, kā arī Māris Rupeiks/Kaspars Liepiņš un brāļi Jānis un Lauris Daideri.

Brāļi Lielbārži nupat noslēguši pirmo pilnvērtīgo sezonu pasaules čempionātā, uzreiz ieņemot 5. vietu kopvērtējumā. Sezonas gaitā viņiem viens goda pjedestāls, taču iespējas iekļūt trijniekā bija vēl vairakkārt, taču traucēja tehniskas problēmas un arī pašu kļūdas. Neskatoties uz to, viņi sevi pieteikuši kā ļoti nopietnus konkurentus blakusvāģu elitē. Rupeiks un Liepiņš ir ārkārtīgi pieredzējusi ekipāža, viņiem šogad izcīnot Latvijas čempionu titulu. Arī brāļi Daideri profesionāliem startiem pasaules čempionāta līmenī kādu laiku metuši mieru, taču joprojām demonstrē konkurētspējīgu tempu Latvijas čempionāta ieskaitē.

Turpat Čingoli trasē būs sacensības arī kvadracikliem, un uz Itāliju sūtīti trīs ātrākie, šobrīd stabilākie latviešu braucēji, kuri ieņēma pirmās trīs vietas Latvijas čempionāta kopvērtējumā – Kārlis Neija, Matīss Palēvics un Kārlis Lizanders.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti