Neapstiprinot jaunos statūtus, kontroli pār LFF procesiem varētu pārņemt FIFA vai UEFA ieceltas personas, kas ieviesīs nepieciešamās izmaiņas. Bijušais LFF prezidents Kaspars Gorkšs gan uzskata, kas tas būtu vislabākais scenārijs. LFF ir bagātu sadarbības partneru nodrošināts budžets, bet federācija to diemžēl cenšas nevis maksimāli efektīvi ieguldīt ilgtermiņā, bet gan apgūt un izmantot kā rīku procesu ietekmēšanai, Latvijas Radio teica Gorkšs.
Savukārt Pukinsks Latvijas Radio pastāstīja, ka jaunie statūti paredz LFF valdes statusā veikt izmaiņas, kas tiks iegrāmatotas arī Uzņēmumu reģistrā. Pašreizējie statūti pieļaujot absurdu situāciju, ka lēmumus pieņem valde, bet atbildība par lēmumiem ir tikai prezidentam un ģenerālsekretāram.
Ja jaunos statūtus apstiprinās, tie uzreiz pilnībā vēl nestāsies spēkā, jo LFF darbosies daļēji tāpat kā pašlaik līdz 2020.gada aprīlim, kad federācijas kārtējā kongresā paredzēts ievēlēt jaunu prezidentu. Pukinsks paskaidroja, ka jaunajos statūtos valde būs arī izpildinstitūcija un tajā no 11 līdz 9 samazināsies valdes locekļu skaits. Valdē būs prezidents un divi viceprezidenti, bet pārējie darbosies kā valdes locekļi, kuru vidū jābūt vismaz vienai sievietei.
LFF tiek ieviestas jaunas komitejas, tostarp vēlēšanu komiteja, kuras uzdevums būs kandidātu izvērtēšana. Paredzēta arī labas pārvaldības un atbilstības nodaļa, kuras sastāvā jābūt cilvēkam ar auditora un finanšu vadītāja pieredzi, lai pārraudzītu LFF finanses un noteiktu atalgojumu dažādās federācijas struktūrās.
Jaunie statūti paredz, ka LFF prezidents par savu darbu saņems algu, kuras apmēru arī noteiks labas pārvaldības un atbilstības nodaļas vadītājs.
LFF gada budžets ir apmēram 10 miljoni eiro, tomēr publiski arī izskanējušas runas par federācijas finanšu grūtībām.
LFF nav apguvusi visu teorētiski pieejamo UEFA un FIFA naudu, līdzi kā smaga svaru bumba pie potītes velkas arī iepriekšējās desmitgades nelietderīgie tēriņi - dāvinājuma līgumi, firmas, caur kurām federācijas darbinieki snieguši LFF dažādus pakalpojumus, kā arī izmaksātās prēmijas.
Gorkšs uzskata, ka LFF finanšu sarežģījumi ir Pukinska līdzšinējās neizdarības vai nolaidības sekas. Finanšu apgrozījums futbolā aug, bet paļaušanās uz vienkāršu papildu naudas pieejamību ir novedusi pie tā, ka LFF pret saviem līdzekļiem izturas nesaimnieciski, teica Gorkšs. Ja par finansēm ne vienmēr atskaitās, tās ir sekas naudas izmantošana neparedzētiem mērķiem, kas savukārt apdraud LFF reputāciju FIFA un UEFA gaiteņos, sacīja bijušais LFF prezidents. Gorkšs sagaida, ka tiks saukti pie atbildības tie, kas pārkāpumus pieļāvuši.
Lietpratēji lēš, ka Pukinska atgriešanās LFF ģenerālsekretāra amatā ir veco ieradumu un netikumu uzvaras gājiens, jo arī viņa sievas firma federācijai sniegusi pakalpojumus, par kuru reālu eksistenci pierādījumu gan neesot. Vai Pukinsks tiešām īstenos publiski solīto pārmaiņu ieviešanu, kļūs redzams tuvākajos mēnešos līdz LFF prezidenta vēlēšanām aprīlī.