Koncerteksāmens “Tepat” Latvijas Kultūras akadēmijas Laikmetīgās dejas mākslas 1. kursa studentiem bija pirmā iespēja publiski izrādīt savas orģinālkompozīcijas. Izpratne par laikmetīgās dejas LKA programmas “Laikmetīgās dejas māksla” vadītājas, profesores Olgas Žitluhinas vadībā sākusi veidoties vien pērnā gada septembrī.
“Es nekad nebiju domājusi, ka tieši tas pirmais kompozīcijas eksāmens viņiem būs tik sarežģīts,” atzina Žitluhina.
“Kā deju mākslinieki, horeogrāfi viņi vēl taustās – “vai es to gribu, vai man to vajag?”. Viņu ir daudz. Un tad pavelkas – tu dari šo, es arī gribu tā. Viņiem nav gluži masu psihoze, bet ietekme,” sacīja Žitluhina.
Topošajiem horeogrāfiem savas sajūtas latviešu mūziķu skaņdarbu pavadījumā bija jāizsaka 5 minūtēs, radošās idejas izpildījumu uzticot kursabiedriem.
“Man pirmais darbs ir par attiecībām, un tas ir tas, kas notiek iekšā manī. Ar laikmetīgo deju gribu izteikt to, kas man ir iekšā, ko es nevaru pateikt ar vārdiem,” stāsta LKA programmas “Laikmetīgās dejas māksla” 1. kursa studente Milena Pavļiča.
“Pats svarīgākais būtu cilvēkiem, kuri īsti nezin laikmetīgo deju un kuri neapmeklē laikmetīgās dejas izrādes un performances, lai viņiem tas iepatiktos. Man gribas tās horeogrāfijas veidot interesantas visiem!” atzīst 1.kursa studente Kitija Geidāne.
Divdesmit trīs jauniešu priekšstats par dejas valodu bija tehniski un stilistiski atšķirīgs, gandrīz katrs no viņiem runāja savā dialektā.
“Viņi izskatās ļoti labi. Kopējais līmenis ir augsts, jo katram jaunajam kursam ir ļoti grūts uzdevums. Jo tad, kad viņi nāk iekšā, viņiem ir prasības kā iepriekšējiem beidzējiem,” secina horeogrāfs, dejotājs, dejas pasniedzējs Andris Kačanovskis.
Koncerteksāmens “Tepat” bija pirmā iepazīšanās ar 23 laikmetīgās dejas mākslas topošajiem horeogrāfiem. Viņu vārdi, iespējams, pēc gadiem būs skatāmi Latvijas teātru izrāžu un deju performanču programmiņās.