Mākslas un zinātnes festivāla RIXC organizatori, izvēloties izstādes tēmu, pārliecināti, ka tieši šobrīd virtuālās realitātes kļuvušas par jaunu aktualitāti. Bet tām ir sena vēsture, sākot no perspektīvas izgudrošanas renesansē līdz pat iluzionistu eksperimentiem vai divdesmitā gadsimta avangardistu deskonstrukcijām un supremātismam.
„Abas šīs lietas tagad kļuvušas aktuālas, jo tās beidzot var savienot, tehnoloģijas beidzot kļuvušas viegli pieejamas, varam lētas brilles nopirkt, pielikt savu telefonu ar virtuālās realitātes aplikāciju un skatīties 360 grādu video,” stāsta māksliniece, mākslas un zinātnes festivāla RIXC programmu direktore Rasa Šmite. „Mēs gribējām parādīt, ka visas šīs tehnoloģijas ļauj mākslinieciskai iztēlei vietu, jo mēs visi sapņojam, mums beidzot ir izdevies uzkonstruēt šīs sapņu pasaules. Otra tēma - par cik pasaule šobrīd liekas, vai tik tā nav mazliet sajukusi prātā? Un tad, apskatot mākslinieku virtuālos redzējumus un, piemēram, reālas pamestas pilsētas, ir viens darbs, citi darbi risina plaši robežu jautājumus.”
20. un 21. oktobrī Latvijas Nacionālā mākslas muzeja un Latvijas Mākslas akadēmijas telpās norisināsies konference „Atvērtie lauki”- "Open fields 2017", kur diskutēs par digitālo mākslu virtuālās realitātes laikmetā.
„Mēs ieejam jaunā laikmetā, kas balstīta inversijā, biometrikā, mākslīgajā intelektā un sabiedrības izsekošanā. Šis laikmets pārņem cilvēci ātrāk nekā lauksaimniecības vai industriālā revolūcija. Šis ir postdigitālizācijas un postinterneta laiks. Šo tēmu arī aplūkosim šajā simpozijā,” norāda festivāla vieslektore Elena Pērlmane (ASV).
Virtuālās mākslas un realitātes izstādes skatītājiem atvērtas „kim?” laikmetīgās mākslas centrā, kā arī RIXC galerijās.