Ar norvēģu mākslinieces Anjas Karras izstādi «Barotnes» noslēgsies Rīgas Fotogrāfijas biennāle

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Rīgas Fotogrāfijas biennāles "Next 2021" programmas noslēdzošā izstāde – Norvēģijas mākslinieces Anjas Karras personālizstāde "Barotnes" – būs skatāma izstāžu zāles "Rīgas mākslas telpa" Intro zalē no 25. novembra līdz 30. decembrim, informēja biennāles organizatori.

Izstādes kuratores ir Inga Brūvere (LV), Marīe Šēvolda (Marie Sjøvold, NO). Izstādes teksta autore – Aiga Dzalbe. Izstādes ietvaros 9. decembrī pulksten 18.30 Rīgas Fotogrāfijas biennāles un "Rīgas mākslas telpas" "Facebook" platformās būs iespēja tikties ar pašu mākslinieci. Tikšanās norisināsies angļu valodā.

"Anjas Karras (Anja Carr, NO) radošo meklējumu centrā visai bieži iekļūst nebeidzamās attēlu straumes, kas mūs ieskauj un plūst cauri pat mūsu kabatām, proti, caur viedtālruņiem, kas vienmēr ir pa rokai. Mūsu laika negausīgais attēlu patēriņš mākslinieci ir rosinājis vairākkārt no dažādiem skatpunktiem un dažādos vizuālos medijos pievērsties refleksijai par šo fenomenu – attēlu plūsmu kā vienu no šodienas izteiktākajām laika zīmēm. Rīgā aplūkojamas divas savstarpēji nesaistītas, bet viena otru papildinošas darbu sērijas," vēstīts izstādes pieteikumā.

Fotogrāfiju kopa "Mirkļi" tapusi garākā laika posmā – no 2013. līdz 2017. gadam, un šī ir pirmā reize, kad tā ir eksponēta vienkopus. Katrā no 15 fotogrāfijām ir fiksēts kāds viens mirklis no 15 performancēm, kurās māksliniece atraktīvi izaicinājusi rotaļlietu ražošanas nozari, pārveidojot tās spilgtos varoņus. "Viņa apzinās, ka nav iespējams dokumentēt performanci ar vienu vienīgu attēlu, bet atgādina, ka tieši caur fragmentētu attēlu plūsmu strādā  identitātes konstruēšanas procesi sociālajos tīklos. Rotaļlietu nozares stereotipi, kas saistās ar striktu bērnu un pieaugušo, meiteņu un zēnu lomu dalīšanu, šajās performancēs tiek apvērsti, izmantojot mākslinieces pašas radītus kostīmus un scenogrāfiju," informēja rīkotāji.

Otrajā sērijā turpināta digitālo attēlu pārmērīga patēriņa tēma. Tā nosaukta kā kalambūrs: "Iedomāta pozēšana kā iedomātas pozēšanas kā objekta pozēšanas objekts" jeb "Iedomāta pozēšana kā objekts, kas rada iedomātu pozēšanu, pozējot kā objektam" (2018), norādot uz apjukumu, kas rodas, ja pieredzam citus cilvēkus tikai ar interneta starpniecību, un vienlaikus arī uz veidu, kā darbi tapuši. Karra uzaicinājusi sešus kolēģus savā studijā viņai pozēt objekta "mezgls" statusā un, lai radītu ciešāku saikni, ar rokām sašuvusi kopā pozējot iegūtos attēlus. Rezultātā tapušas sešas pie sienas karināmas skulptūras. 

Anja Karra (1985) ar fotogrāfijas, tēlniecības, instalāciju, performanču, video un pašizgud­rotu metožu starpniecību pārvērš ķermeņus, sejas, rotaļlietas un pārtiku teatrālos un krā­sainos abjektīvās mākslas darbos. Karrai bi­jušas vairāk nekā 30 personālizstādes, tostarp mākslas galerijās Losandželosā, Londonā, Stok­holmā un Berlīnē; viņas performances bijušas skatāmas Amsterdamā, Londonā, Ņujorkā, Maiami, Parīzē un citur. Karras darbi iekļau­ti septiņās publiskās kolekcijās; māksliniece saņēmusi vairāk nekā trīsdesmit apbalvoju­mus un grantus. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti