Raidījuma "Kas notiek Latvija?" cikla "Kas jādara Evikas Siliņas valdībai?" noslēdzošajā pārraidē par satiksmes un sakaru politiku ar bijušo satiksmes ministru Jāni Vitenbergu un viņa pēcteci Kasparu Briškenu diskutēja Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis Gints Kaminskis, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes priekšsēdētāja vietnieks Āris Ozoliņš, "Tet" attīstības direktors Krists Avots un ceļu satiksmes drošības lietpratējs Oskars Irbītis.
Diskusijas nozīmīgākās epizodes var noskatīties, spiežot uz saitēm laika līnijā:
- Vai nav tā, ka satiksmes nozare vairs nevarēs funkcionēt tā, kā līdz šim? Izmaiņas ir ievērojamas, bet arī pati nozare mainās, saka bijušais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs. Jaunais ministrs Kaspars Briškens cer uz pārvaldības modeļa pārveidi.
- Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes priekšsēdētāja vietnieks Āris Ozoliņš uzsver ostu un dzelzceļa stratēģisko nozīmi, norādot, ka nozare nodarbina vairāk nekā 80 tūkstošus cilvēku.
- Kur meklēt finansējumu autoceļiem, tostarp 819 kilometriem valsts vietējās nozīmes autoceļu? Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētājs Gints Kaminskis uzsver: "Mēs taču vienā valstī dzīvojam."
- Kaspars Briškens sola daļu autoceļu fonda līdzekļu virzīt satiksmes drošības uzlabošanai. Tikmēr satiksmes drošības lietpratējs Oskars Irbītis mudina domāt par to, cik mērķtiecīgi ir uzturēt visu esošo ceļu tīklu.
- Krists Avots par investīciju mērķtiecīgāku "koncentrēšanu".
- Ko nozīmē dzelzceļš kā satiksmes infrastruktūras mugurkauls, un cik valstij izmaksās tā uzturēšana?
- Tranzīts caur Baltkrieviju un Krieviju nav "tiešs atbalsts" Krievijas agresijai Ukrainā, saka Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš. Viņš uzsver, ka bez šāda tranzīta nav iespējama sadarbība ar Vidusāziju.
- "Jautājums sēž starp ministrijām," Krists Avots par šķēršļiem digitālās infrastruktūras attīstībai.
- Ceļu satiksmes drošības dienesta "atceltā" reklāma, iespējams, būs veiksmīgāka par citām.
- Situācija stabili slikta, un problēmas ar ceļu satiksmes negadījumu datu pieejamību pētniekiem. Oskars Irbītis uzsver, ka bargāki sodi nav problēmas risinājums.
- Bijušais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs "Rail Baltica" projekta vadītājiem pārmet ilgstošu sabiedrības maldināšanu, tikmēr Kaspars Briškens stāsta, ka projektā iesaistītie vēl 2019. gadā brīdinājuši par draudošo sadārdzinājumu. Gan bijušais, gan esošais ministrs spriež, ka projekta reālās izmaksas iepriekš nekad nav bijušas aprēķinātas.
- Neveiksmīgais sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkums – Gints Kaminskis uzsver, ka sistēma ir neveiksmīga.
- Satiksmes ministrs skaidro moratoriju dzelzceļa staciju slēgšanai.
- Kāda nākotne sagaida iepriekšējās Saeimas laikā aizsākto ostu reformu?
- Nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" nākamgad jādzēš obligācijas 200 miljonu vērtībā. Satiksmes ministrs: "Riski pastāv."