Pie tālruņiem dežurē trīs vai četri mediķi, kuriem visbiežāk jāatbild uz jautājumiem, kam ir sezonāls raksturs.
Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa ārste Daina Skrīvere stāstīja, ka ziemas laikā tie ir gripas saslimšanas gadījumi, vasarā – vīrusi, alerģijas no kukaiņu kodumiem, ērču kodieni.
Konsultatīvā tālruņa speciālistu pamatuzdevums – sniegt skaidrojumu, kā rīkoties.
Viena no būtiskām problēmām, ko šajos astoņos darba gados saskatījuši konsultatīvā tālruņa mediķi – daudziem zvanītājiem mājās nav nekādu bezrecepšu medikamentu, ko ārsti var ieteikt lietot atbilstoši situācijai.
“Daudziem nav priekšstata par to. Par temperatūras zālēm, pretsāpju zālēm, par marles saitēm. Par elementārām lietām, kas kādreiz bija diezgan izplatīti,” norādīja Skrīvere. “Elementāri, lai tu pats pirmais varētu sniegt pirmo palīdzību. Pats sev un savam bērnam, nevis nakts vidū attapties, ka tev nav ne zāļu, ne transporta, kā nokļūt līdz dežūraptiekai.”
Tāpat nereti zvanītāji lūdz palīdzību, ko pie tālruņa esošie mediķi sniegt nevar.
Ko nedara ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti:
- neskaidro analīžu rezultātus;
- nemaina ārsta nozīmēto terapiju;
- nemaina nozīmētos medikamentus;
- neizraksta receptes;
- nedodas mājas vizītēs;
- neatver darba nespējas lapas;
- neskaidro sociāla rakstura jautājumus.