“Nepilna gada laikā esam satikuši vairāk nekā 5000 skolēnu un atbalstījuši skolotājus ar mācību metodēm, līdz ar to secinām, ka interese par mācīšanās procesa dažādošanu un kultūras pieredzēšanu ir ļoti liela. Esam arī novērojuši, ka skolēniem nav iespējas atbraukt pie mums uz galvaspilsētu ne tikai finansiālu, bet arī loģistikas un citu iemeslu dēļ, tādēļ realizējām ideju par izbraukuma spēli, kas balstīta Imanta Ziedoņa pasakās no grāmatas “Blēņas un pasakas,” stāsta “Ziedoņa klases” vadītāja Elizabete Pavlovska.
Spēles princips, tāpat kā izlaušanās istabās Rīgā, ir balstīts uz sadarbību, lasītprasmi un loģiku. Interaktīvās nodarbības ievaddaļā skolēni papildina un nostiprina zināšanas un kultūras izpratni par Imanta Ziedoņa personību un daiļradi. Savukārt galvenā nodarbības daļa veltīta padziļinātai Imanta Ziedoņa pasaku iepazīšanai no grāmatas “Blēņas un pasakas”, akcentējot rakstnieka vērtības. Komandai kopīgi jāveic dažādi savstarpēji saistītu uzdevumu virknējumi, kas attīsta caurviju prasmes - lasītprasmi, radošumu, sadarbību un līdzdalību.
Pirmo reizi izbraukuma spēli izmēģināja Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolas skolēni. “Esam gandarīti par fonda “Viegli” aktivitātēm Kuldīgā. Pagājušajā gadā, uzsākot Imanta Ziedoņa “Kurzemītes” vērtību iedzīvināšanu, Kuldīgā tika iestādīts un kulturāli kopts neparasts kartupeļu lauks, un tagad pie mums atceļojusi “Ziedoņa klases” izbraukuma spēle skolēniem. Paldies par iesaisti, uzdrīkstēšanos un iedvesmu, ko tik radošā veidā viņi atved līdz mums, kuldīdzniekiem,” pauž Kuldīgas novada pašvaldības izpilddirektore Ilze Dambīte-Damberga.
Plānots, ka izbraukuma nodarbība dosies pie skolēniem reģionos visā Latvijā, un tā iekļauta programmā “Latvijas skolas soma”. Izbraukuma izlaušanās spēle veidota tā, lai to būtu iespējams ērti pārvadāt un tā būtu vizuāli piesaistoša. Māksliniecisko dizainu veidojis mākslinieks Jānis Auniņš, un grafisko elementu autore ir māksliniece Rūta Jumīte. Uzdevumu saturu un konceptu veidojis spēļu izstrādātājs Kristaps Auzāns.