LSM kustību alfabēta autores Elīna Seņkova un Marta Ābola-Kurpa katram burtam ir piemeklējušas un uzzīmējušas vienu kustīgu vai statisku vingrinājumu, kas jāizpilda. Pie katra no vingrinājumiem atradīsiet gan aprakstu, kā tas izpildāms, gan arī ieguvumus, ko tas dod ķermenim un prātam. Neaizraujieties ar perfekciju, ļaujiet bērnam pašam pēc zīmējuma izpildīt vingrinājumu un, ja vēlaties to pielabot, tad dariet to ieteikuma, nevis apgalvojuma formā. Ļaujiet arī bērnam jūs pamācīt – kā, viņaprāt, vingrinājums jāizpilda! Tas stiprinās mazā burtu apguvēja pašapziņu un ticību saviem spēkiem.
Bērnistabā var zīmējumus izdrukāt un krāsot virtuāli, arī spēlēt puzles spēli, mācoties burtus un ķermeņa pozas.
Kustību alfabēta vingrojumus pildot kopā ar bērnu, stiprināsiet veselīgu ģimenes ieradumu – kustēties ar prieku, rotaļājoties un pat smejoties. Turklāt gandrīz nemanāmi arī palīdzēsiet bērnam apgūt latviešu alfabēta burtus.
Ī – īgņa
Par īgņu sauc tādu cilvēku, kurā izpaužas nelaipnība, nepatika, neapmierinātība ar kaut ko. Katru no mums pa kādai reizei var pārņemt īgnums – tad mēs kļūstam par īgņām. Kad nākamreiz atpazīsti īgnumu sevī, uztaisi īgņas pozu un kārtīgi savieb seju, lai pašam smiekli nāk un īgnums pazūd kā nebijis!
Lai ieietu pozīcijā:
- Nostājies stabili uz abām pēdām, kājas plecu platumā.
- Sakrusto rokas pie krūtīm tā, it kā izrādītu nepatiku pret notiekošo.
- Tad savieb seju ļoti īgnu – kā tad, kad kāds tev aizliedzis kāroto gardumu.
- Saspied sakrustotās rokas vēl ciešāk un sažmiedz seju vēl vairāk.
- Turpini elpot.
- Noturi, cik ilgi vari.
Lai izietu no pozīcijas:
- Atbrīvo seju.
- Atlaid rokas.
- Izpurinies.
Ieguvumi:
- Attīsta līdzsvaru.
- Vairo apzinātību par savām emocijām un to ietekmi uz ķermeni.
- Rosina emocijas izreaģēt sev un citiem draudzīgā veidā.
Burtu mācībai varat izdrukāt Burtu grāmatu un ĀBECI:
Te ir idejas burtu apguvei un lasītmācīšanai: