Velosipēdi pilsētā
“Velosipēds ļauj tev pārvietoties ārkārtīgi ātri un, manuprāt, Rīga ir izcili piemērota. Izmēra ziņā Rīga nav īsti ciems un Rīga nav arī milzīga Eiropas vai pasaules metrolope, kur tu nevarētu kaut kur tikt ar velosipēdu principā pusstundas, maksimums 40 minūšu laikā, pat ja jātiek no viena pilsētas gala līdz otram,” stāsta kinoblogeris Sergejs Timoņins.
Jārēķinās, ka veloinfrastruktūra Rīgā ir tālu no ideālās. Braukt pa ielu, kur nav veloceliņu, nereti ir jau drosmes pārbaudījums.
Būtiski – braucot pa ietvi, patiešām rēķināties ar gājējiem.
Skrejriteņi pilsētā
Elektriskos skrejriteņus iedala divās grupās, un tiem ir atšķirīgi noteikumi. Taču problēma - daudzas neskaidrības par noteikumiem.
Ko iesaka tie, kas elektrisko skrejriteni ikdienā lieto regulāri? Rūpīgi sekot ceļam un akumulatoram. Nav vēlams lietot lietū, jo grūti bremzēt, riepas slīd.
"Ja ir daudz kur braukt, ja ir daudzas tikšanās, tad tas ir tas, kas ir vajadzīgs. Un visur tu vari “pieparkot” vai arī kafejnīcā aiznest," stāsta uzņēmēja Jeļena Tonova.
Motorolleri pilsētā
Jaudīgākie un arī straujākie pilsētas braucamie. Šajā pavasarī Rīgas ielās parādījušās iespējas nomāt elektriskos motorollerus, un cilvēki jau sākuši tos lietot.
"Pilsētā izaicinājumi galvenokārt ir ceļu stāvoklis, tātad tu vari paklupt uz sliedes vai iekrist kādā negaidītā bedrē, vai kaut ko saplēst ielu stāvokļa dēļ,” stāsta advokāts Lauris Liepa.
«Aizliegtais paņēmiens» sarīko sacīkstes
Maršruts: no “Ušakova kepkas” līdz Rātsnamam, aptuveni septiņi kilometri. Arī starpfinišs - Stabu ielā, kur būs jāpaņem krava.
Uz starta līnijas trīs dalībnieki:
- “Aizliegtā paņēmiena” vadītājs Guntis Bojārs ar motorolleru.
- “Aizliegtā paņēmiena” žurnāliste, pieredzējusi motobraucēja Liena šoreiz brauc ar nomātu elektrisko skrejriteni (pirmo reizi).
- velosipēdists Aigars, kurš ar velo brauc desmit gadus.
Sacensību nosacījumi: jāievēro visi ceļu satiksmes noteikumi, arī luksofora gaismas.