“Patērētājam pirms biļešu iegādes ir jāiepazīstas ar noteikumiem. Pandēmijas sākumā tādi noteikumi varbūt nebija gluži ierasti un saprotami, varbūt pat nebija paredzēti, taču tagad tādi noteikti ir. Pasažierim ar tiem ir jāiepazīstas pirms biļešu iegādes un tad jāseko nosacījumiem,” skaidroja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Zarāne.
Apskatot dažādu Latvijā populāru aviosabiedrību mājaslapā pieejamo informāciju, raidījums secināja, ka, piemēram, nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” lidojumu datumus piedāvā mainīt visiem iegādātajiem biļešu veidiem. Tiesa, izvēloties dažus no tiem, par šo pakalpojumu būs jāpiemaksā vidēji 50 eiro.
Īrijas zemo cenu aviokompānija “Ryanair” atsevišķiem biļešu veidiem īpašas iespējas lidojumus mainīt vai atcelt nepiedāvā, taču klientus aicina iegādāties apdrošināšanu, lai būtu iespēja mainīt vai atcelt lidojumu.
Savukārt cita zemo cenu aviokompānija “WizzAir” ir ieviesusi pakalpojumu, kuru var iegādāties papildus plānotajām aviobiļetēm. Tā cena atkarībā no ceļojuma laika un bagāžas apmēriem svārstās no nepilniem 9 līdz pat 120 eiro un, to iegādājoties, lidojumus var mainīt un atcelt bez papildu maksas.
Tikmēr Vācijas nacionālā aviokompānija “Lufthansa” savā mājaslapā norāda, ka pandēmijas ietvaros lidojumu atcelšanu vai pārcelšanu padarījuši elastīgāku un katrs jautājums turpmāk jārisina atsevišķi, sazinoties ar klientu apkalpošanas centru lidsabiedrības mājaslapā vai zvanot uz norādīto tālruņa numuru. Šajā gadījumā vienīgi jāielāgo, ka “lidojumu atcelšanas un pārcelšanas elastība” neattiecas uz lidojumiem, kas iegādāti ekonomiskajā klasē (“Economy LIGHT” un “European Business Saver”).
Taču papildus šādiem lidsabiedrību piedāvājumiem, protams, vēl ir iespēja ceļojumu apdrošināt.
Tā atkarībā no pakalpojuma sniedzēja garantē drošību ceļojuma izmaiņu gadījumā un apdrošina gan dzīvību, gan bagāžu.
Cena par šādu pakalpojumu, piemēram, vienam pieaugušajam uz 11 dienām var svārstīties no nepilniem 6 eiro ceļojumiem Eiropā līdz pat 125 eiro ceļojumiem visā pasaulē.
PTAC pārstāve raidījumam stāstīja, ka šāda veida apdrošināšanas varētu būt vienīgais veids, kā sevi pasargāt no dažādiem pārpratumiem vai negadījumiem, dodoties ceļā: “Šajā gadījumā tad tas arī ir tā, ka patērētājs, pirms iegādājas aviobiļetes, iepazīstas ar nosacījumiem un tad izvēlas sev izdevīgāko piedāvājumu.”