Pētījumā noskaidrots sociālo tīklu lietojums Latvijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 3 mēnešiem.

Iegūtie dati parāda precīzu ainu par to, kuri Latvijā ir visbiežāk lietotie sociālie tīkli un kuri savu lietotāju bāzi vēl tikai veido. Pie pirmajiem noteikti pieder pašmāju draugiem.lv, kuru ikdienā lieto 59,8% respondentu, bet kopumā pulcē 87,6% Latvijas interneta lietotāju.

Tiešsaistes dialoga aģentūras CLICK sadarbībā ar H+K Research veiktajā pētījumā noskaidroti Latvijas interneta lietotāju vidū biežāk izmantotie sociālie tīkli, kā arī to popularitāte dažādās vecuma un dzimuma grupās.

Iegūtie dati parāda precīzu ainu par to, kuri Latvijā ir visbiežāk lietotie sociālie tīkli un kuri savu lietotāju bāzi vēl tikai veido. Pie pirmajiem noteikti pieder pašmāju draugiem.lv, kuru ikdienā lieto 59,8% respondentu, bet kopumā pulcē 87,6% Latvijas interneta lietotāju.

Plašu auditoriju sasniedz arī "video karalis" YouTube - ja ikdienā to lieto tikai 11,2% aptaujāto, tad kopējā auditorija sasniedz 80,7%. Šie dati ļauj domāt, ka šis sociālais tīkls nav ikdienas medijs un ļoti lielā mērā tiek izmantots kopā ar citiem sociālajiem tīkliem, aplūkojot tajos ievietotos YouTube video. Savukārt pasaules līderis Facebook Latvijā kopā spēj pulcēt 58,6% interneta lietotāju, taču ikdienā to izmanto vien 17,5% respondentu.

Krietni mazāku interneta lietotāju skaitu Latvijā spējis uzrunāt mikroblogošanas platforma Twitter, kuru ikdienā to lieto tikai 5,4%, bet pavisam - 25,3% aptaujāto. Krievijā populārākais sociālais tīkls odnoklassniki.ru respondentu vidū ieņem piekto vietu (14,5% kopējā auditorija), taču ikdienā uzrunā vien 4% interneta lietotāju.

"Šie iegūtie dati nepārsteidz, taču sniedz mums labu ieskatu šā brīža situācijā, kā arī dažos gadījumos sniedz atbildes uz iepriekš publiskajā telpā izskanējušajiem minējumiem," atzīst CLICK digitālo projektu vadītāja Laura Lasmane. "Rezultāti gan būs kā lielisks atskaites punkts pēc kāda laika posma, kad plānojam pētījumu atkārtot, tādējādi jau novērtējot tendences un fiksējot atsevišķu sociālo tīklu izaugsmi vai lejupslīdi."

Visās apskatītajās vecuma grupās draugiem.lv viennozīmīgi ir populārākais sociālais tīkls, taču tā auditorija sarūk līdz ar vecumu - ja 18-29 vecuma grupā to lieto 68,8% aptaujāto, tad grupā virs 50 gadiem - 52,2% respondentu. Arī citi sociālie tīkli - Facebook, YouTube un Twitter - vispopulārākie ir tieši jaunākās vecuma grupas pārstāvju vidū.

Globālā statistika liecina, ka sociālo tīklu auditoriju (ar dažiem izņēmumiem, piemēram, LinkedIn) lielākoties veido sievietes. Aplūkojot CLICK pētījuma rezultātus, jāsecina, ka tikai draugiem.lv uzrunā vidēji vairāk sievietes kā vīriešus. Facebook lietojums abās dzimuma grupās ir teju vienāds (vīrieši - 57%, sievietes - 59%), savukārt Twitter populārāks ir tieši vīriešu vidū - to lieto 29% aptaujāto vīriešu un 23% sieviešu.

CLICK veiktajā pētījumā apskatīts arī tas, kā korelē dažādu sociālo mediju lietojums - cik daudz populārāko sociālo mediju (draugiem.lv, Facebook un Twitter) lietotāji izmanto tādus tīklus kā Foursquare un Instagram, kuru lietošanai nepieciešami viedtālruņi. Visvairāk šos tīklus izmanto Twitter lietotāji, bet vismazāk - draugiem.lv auditorija. "Bija interesanti aplūkot, vai ir kāda saikne starp dažādu sociālo tīklu lietojumu. Tas, ko noskaidrojām, tikai apstiprina iepriekš izvirzītās hipotēzes, proti - lai arī Twitter kā sociālais tīkls ir pieejams uz datoriem, daudzi to izmanto arī kā aplikāciju mobilajās ierīcēs. Tāpēc gluži loģiski ir tas, ka tieši Twitter lietotāji arī visvairāk izmanto tādas mobilās aplikācijas kā Foursquare un Instagram, kas ir pilnvērtīgi sociālie tīkli," komentē Laura Lasmane.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti