Dzīve & stils / Motori
Jau gandrīz pusotru gadu privātpersonas var saņemt valsts atbalstu, lai iegādātos elektromobili un ārēji lādējamu hibrīdauto. Valsts atbalsts ir 4,5 tūkstoši eiro par jaunu elektroauto vai puse no šīs summas – par lietotu. Šo piedāvājumu izmantojuši aptuveni tūkstotis cilvēku. Taču, kā saka auto nozarē, būtiskāks ieguldījums emisiju samazināšanā būtu elektroauto iegādes atbalsts uzņēmumiem. Arī tāda programma patlaban pastāv, bet atbalstīti tajā vien trīs projekti.
Lietuvā no jūlijā spēkā stāsies izmaiņas noteikumos, kas paredz, ka lietotu auto pircējiem būs jāpārliecinās par automašīnas nobraukumu, proti, vai nav grozīts odometra rādījums un vai tas tiešām ir īsts. Ja tas būs grozīts, netiks dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē un apskate būs jāveic atkārtoti.
Trešā daļa autovadītāju, kas iesaistīti nelielos ceļu satiksmes negadījumos, izvēlas uz negadījuma vietu izsaukt Valsts policiju, nevis aizpildīt saskaņoto paziņojumu, tādā veidā lieki tērējot policijas resursus un radot nevajadzīgus sastrēgumus, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) informācija. Kādos gadījumos atļauts aizpildīt saskaņoto paziņojumu un kā to pareizi darīt?
Vēsturiska spēkrata statusam var pieteikt jebkuru automašīnu, kas ir vismaz 30 gadu veca un saglabāta vēsturiski korektā stāvoklī jeb moderni nav uzlabota. Latvijā vēsturisku spēkratu īpašniekiem turklāt nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, Latvijas Radio raidījumā "Garāžas sarunas" pastāstīja Rīgas Motormuzeja speciālists zinātniski pētnieciskajā darbā Harijs Gerķis un motosportists Tālis Meļķis.
Iekļūšana pat nelielā satiksmes negadījumā var pamatīgi pabojāt nervus un omu. Lai arī cietušajai pusei teorētiski viss ir kārtībā – ir OCTA polise, un apdrošinātāji sedz izmaksas, bet serviss visu izdara, tomēr ne vienmēr process norit raiti un iesaistītās puses var labi saprasties. Kāds vīrietis pēc negadījuma, kuru izraisīja cits autovadītājs, neapmierināts ar pieredzi autoservisā, kur, viņaprāt, nav salabots viss, kas būtu jāsalabo, turklāt process ildzis četrus mēnešus, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".
Šajā pavasarī uz Latvijas ceļiem gājuši bojā jau trīs mototransporta līdzekļu vadītāji. Eksperti aicina motociklu vadītājus uz ceļiem parūpēties par savu drošību un rēķināties, ka autovadītāji viņus var neredzēt. Tāpat īpaši uzmanīgiem jābūt vietās, kur notiek bedrīšu remonti, – tātad daudzviet Latvijā.
Kāds Imantas iedzīvotājs Rīgā sabojājis savu automašīnu, iebraucot bedrē. Kā izrādījās, bedre izveidojusies ūdensvada plīsuma dēļ, bet automašīnas īpašniekam saņemt kompensāciju no uzņēmuma SIA "Rīgas ūdens" neesot nemaz tik viegli. Uzņēmumā skaidroja, ka īpašniekam līdz ar iesniegumu kompensācijas saņemšanai jāiesniedz arī fotogrāfijas un cita veida dokumentācija, kas pierāda negadījuma faktu, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".
Par lietotu auto stāvokli vienmēr būs virkne jautājumu, uz kuriem nevarēs atbildēt. Pēc iespējas drošāku pirkumu varētu izdarīt tad, kad pārbaudīta spēkrata vēsture, izdibināti nobraukuma rādītāji, izraudzīts uzticams pārdevējs. Tomēr pirms iegādes auto vajadzētu pārbaudīt arī servisā, portālam LSM.lv norādīja vairāki eksperti, uzsverot, ka autoservisa ieteikumos der ieklausīties arī situācijās, kad noskatīto vāģi rosina nepirkt.
Šī gada moto sezona Latvijā sākusies ar vairākiem traģiskiem satiksmes negadījumiem, kuros cietuši un miruši cilvēki. Vēl pirms oficiālās moto sezonas atklāšanas, kas gaidāma šajā nedēļas nogalē, gājuši bojā trīs motociklisti, bet 14 ievainoti, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), norādot, ka tik traģisks sezonas sākums nav bijis sen.
Lai brauktu pa Latvijas galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ar transportlīdzekli, kura masa pārsniedz 3000 kilogramu, ir jāiegādājas vinjete jeb jāsamaksā autoceļu lietošanas nodeva. To iespējams izdarīt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), tomēr ir šoferi, kuri uzskata, vinjetes iegādes process nav gana ērts un pārdomāts, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija". Kāds šoferis nezināšanas dēļ saņēmis 500 eiro lielu naudas sodu.
Līdz ar pavasara iestāšanos pamodušies arī motociklisti, kuri arvien biežāk manāmi pilsētu ielās un uz ceļiem ārpus apdzīvotām vietām. Tieši pavasaris uzskatāms par bīstamāko laiku motociklistiem, jo autovadītāji viņus uz ceļiem vēl nav pamanījuši. Arī paši motobraucēji vēl nav iesildījušies un sajutuši no jauna, kā tad uz ielas uzvedas viņu dzelzs rumaks.
Latvijā jau pirms gada apzināta problēma, ka nav, kas pārbauda un sertificē saspiestās dabasgāzes jeb CNG iekārtas automašīnās, tāpēc prasība par obligātām pārbaudēm pagaidām atcelta, tomēr pēc viena šāda auto eksplozijas eksperti atgādina – iekārtas ir drošas, taču šādu auto īpašniekiem tās regulāri jāpārbauda, ziņoja "4. studija".
Latvijā Autoceļu uzturēšanas nodeva jeb vinjete ir maksa par galveno un reģionālo autoceļu izmantošanu ar kravas automašīnām. Tomēr tās iegādes sistēma nav tik ērta, kā tas ir, piemēram, OCTA gadījumā, jo, nopērkot vinjeti pirms iepriekšējās termiņa beigām, periodi pārklāsies un var sanākt pārmaksāt, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".
Pirms vairākiem mēnešiem Rīgā, Valguma ielā, no nenotīrīta mājas jumta krītošs ledus sasita kādas automašīnas priekšējo vējstiklu, taču apsaimniekotājs SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" atsakās izmaksāt kompensāciju un neatlīdzina radītos zaudējumus 150 eiro apmērā, ar ko nemierā ir automašīnas īpašnieks, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".