Pirms pieciem gadiem Rīgas pašvaldības uzņēmums «Rīgas satiksme» solīja, ka tās nolīgtais uzņēmums «Pilsētas līnijas» pieturvietu nojumes aprīkos ar digitālās informācijas apraidi, kurā būs reālais transporta pienākšanas laiks, kā arī bezmaksas interneta pieeja. Līdzīgi «Rīgas satiksme» Latvijas Radio izteicās arī gadu vēlāk, gan atzīstot, ka elektroniskie tablo prasa kompleksu ilgtermiņa darba plānu.
Tagad, piecus gadus vēlāk, centra pieturvietās «Rīgas satiksme» uzlikusi plastikāta plāksnes, kurā kursēšanas grafiku katrs var izgaismot pats. «Cilvēki, piespiežot speciālu pogu, var redzēt izgaismotu transportlīdzekļu pienākšanas un atiešanas sarakstu. Šī ideja ir nākusi no Londonas, un pašlaik tās ir tikai sešas pieturvietas,» stāsta uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane. «Rīgas satiksme» vērtēšot, vai šo projektu vēl turpināt.
Jaunā tipa «Rīgas satiksmes» pieturvietu plāksnes ar apgaismojuma funkciju ir izvietotas piecās 13. janvāra ielas pieturvietās, kā arī 11. novembra krastmalas pieturvietā «Grēcinieku iela». Šīs vietas izvēlētas, jo tur ir lielākais cilvēku pieplūdums.
Katras pieturvietas jauninājumu projektēšana, stabs un elektrības pieslēgums Rīgai izmaksājis 4300 eiro.
Tikmēr sociālo tīklu lietotāji Rīgas ieviestās lampiņas pieturvietās kritizē kā novecojušu praksi, kā arī pārmet pārlieku lielas izmaksas. Atsaucoties uz interneta medijos pērnajā rudenī publicēto, tiek piesaukta Vācijas prakse, kad vienas pieturvietas digitālās tāfelītes ierīkošana izmaksājusi tikai virs trim tūkstošiem eiro.
Rīgas tēriņus kritizē arī biedrības «Pilsēta cilvēkiem» pārstāvis Oto Ozols: «Pārsteidzošākais ir izmaksas, jo tās ir diezgan lielas. Vienīgā uzlabotā lieta tur ir podziņa ar apgaismojumu. Tas šķiet absurdi 21. gadsimtam, kad pat kaimiņu valstīs jau ir pieturas ar elektroniskajiem tablo.» Ozols atgādina Rīgas domes 2013. gada pirmsvēlēšanu solījumu pieturvietas aprīkot ar elektroniskajiem tablo, kuros varētu redzēt, kad pienāks sabiedriskais transports.
Organizācija «Pilsēta cilvēkiem» izrēķinājusi, kādas izmaksas rastos, ja «Rīgas satiksme» visas teju divtūkstoš pieturas aprīkotu ar pēdējo jauninājumu.
«Ja katra pietura būtu jāaprīko ar tādu podziņu, tie būtu 8,6 miljoni eiro.
Par tādu summu var ieviest gan [elektronisko tablo] tehnoloģiju, gan GPS transportā. Man liekas – par šo tēmu var karikatūras zīmēt,» ironizē Oto Ozols.
«Rīgas satiksmes» pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane vēlreiz uzsver, ka lampiņas un podziņas pagaidām pie citām pieturām liktas netiks. Savukārt elektronisko tablo projekts turpinoties. «Ievilcies ir mazlietiņ kādu laiku. Tā visa kopumā ir integrētā vadības sistēma, kas paredz arī transportlīdzekļu aprīkošanu ar monitoriem, kuros arī ir paredzētas pārsēšanās iespējas,» viņa skaidro, piebilstot, ka transportlīdzekļu ir daudz un tie ir dažādi, katrs nākot ar savām sistēmām, tāpēc salāgošanas darbi ir iekavējušies.
«Bet tablo ideja nav atmesta, termiņu pateikt grūti, bet, cerams, šī gada laikā tas varētu realizēties, lai tablo atsevišķās pieturvietās jau parādītos.»