Iepriekš veiktā pētījumā secināts, ka Mazsalacas novads ir viena no tām teritorijām, kur zemās apdzīvotības un lielā attālumu dēļ slēgti vairāki sabiedriskā transporta maršruti. Tā dēļ viensētās dzīvojošajiem bez sava transporta ir daudz grūtāk nokļūt novada centrā, lai saņemtu dažāda veida pakalpojumus. Iecerēts, ka transports pēc pieprasījuma galvenokārt kalpotu, lai iedzīvotāji varētu nokļūt uz novada centru un atgriezties mājās.
"Jebkurš iedzīvotājs, kurš dzīvo šajā pilotteritorijā, varēs reģistrēties caur anketu un teikt, ka viņš vēlas būt šī pakalpojuma lietotājs," norādīja projekta "Mamba" vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā Līga Puriņa-Purīte.
Sanākušie ļaudis atzina, ka pašlaik pārvietojas kājām vai izmantojot velosipēdu. Reizēm, lai nokļūtu Mazsalacā, izpalīdz kaimiņi vai paziņas. Ja būtu iespēja izsaukt transportu, cilvēki to izmantotu dažādiem mērķiem.
"Es brauktu pie ārsta, reizi mēnesī man vajag pie ārsta. Nākošais - veikals, vajag pārtiku. Vēl reizēm uz pastu, telefonu samaksāt," stāstīja pasākuma apmeklētāja Biruta Pētersone.
"Uz pilsētu, vasarā kāds pasākums, visa ģimene, ne jau es viens, var jau braukt arī ar riteņiem, bet vasarā ceļi putekļaini, tā kā tā vajadzība ir," piebilda Mazsalacas novada iedzīvotājs Jānis Pahmurkins.
Tikšanās reizē sanākušie uzdeva jautājumu, cik šāds pakalpojums varētu izmaksāt. Pašlaik gan tas nav skaidri zināms, jo vēl nav noskaidrots pārvadātājs, kas nodrošinās transporta pakalpojumus. Tomēr projekta īstenotāji uzsver, ka cena par braucienu būs samērīga.
"Ja ir pieteikums tikai vienam cilvēkam, kurš vēlas pārvietoties konkrētā maršrutā, tad sūtām vieglo automašīnu," stāstīja projekta pārstāve Puriņa-Purīte.
Tāpat noteikts, ka transportu pēc pieprasījuma nevarēs izmantot, ja plānotā brauciena laikā paralēli kursē kāds sabiedriskā transporta reiss. Pašlaik iecerēts, ka šī pakalpojuma testēšana sāksies vasaras sākumā un turpināsies līdz 2020. gada 30. septembrim.
"Mēs ļoti ceram, ka šis projekts parādīs visā valstī to problemātiku, kas notiek - visā valstī pierobežā un attālākajos lauku reģionos kas notiek ar iedzīvotājiem un viņu pārvietošanās iespējām vai neiespējamībām,"
norādīja Puriņa-Purīte.
Pēc līdzīga principa cilvēki attālākajos lauku reģionos ja daudzus gadus tiek pārvadāti citviet Eiropā, piemēram, Zviedrijā, Vācijā, Dānijā un Somijā.