Rucavas novada domē vienotais klientu apkalpošanas centrs tam atvēlētajā telpā 1.stāvā vēl esot tapšanas stadijā, tas varētu būt atvērts pēc pāris nedēļām. Tiesa gan, tāpēc neviens iedzīvotājs netiekot atraidīts.
Kā atzīst centra darbiniece, tad lielākā iedzīvotāju interese esot par Valsts ieņēmumu dienesta, Nodarbinātības valsts aģentūras, kā arī Sociālās apdrošināšanas aģentūras sniegtajiem pakalpojumiem. Nedēļā tie esot aptuveni pieci klienti. Taču izrādās, daudzi pat par šādu iespēju neko nav dzirdējuši.
"Nē, neesmu dzirdējis.Droši vien, ka labi, nebūs pa šitiem sliktiem ceļiem jābrauc," teica rucavnieks Dainis Uzārs. Savukārt rucavniece Maija Vajevska norādījusi: "Elektroniskais paraksts man nav, lai tos iesniegumus no mājas iesniegtu."
"Varbūt vēl tas process nav tik ļoti aizsācies. Varbūt ir pāris klientu nedēļā, kādu dienu vairāk, citu mazāk. Pamazām šī informācija līdz cilvēkiem nonāk," sprieda Rucavas novada domes priekšsēdētāja Irēna Šusta.
Nelielajā Rucavas novadā Dunikas pagastā izveidots vēl viens klientu apkalpošanas centrs. Tā vadītāja atzīst, ka gados vecākajiem lauku cilvēkiem nemaz nav bankas norēķinu kartes, tāpat arī interneta sakari bieži vien esot traucēti.
Krietni labāka situācija ir Nīcā, kur cilvēki nepilnu divu mēnešu laikā esot pieraduši saņemt septiņu valsts iestāžu pakalpojumus, nebraucot uz Liepāju.
"Ir dienas, kad neviens cilvēks neatnāk, bet ir dienas, kad atnāk pieci cilvēki, tas jau skaitās daudz," vērtēja Nīcas novada klientu apkalpošanas centra vadītāja Sintija Špakova.
"Šis ir tas gadījums, kad valsts funkcijas ir piedāvāts veikt un valsts dod finansējumu. Tā kā mēs priecājamies," atzīst Nīcas novada domes priekšsēdētājs Agris Petermanis.
Kurzemes reģionā līdz gada beigām darbu būs uzsākuši desmit valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri. To izveidei deviņu pašvaldību saņemtais kopējais finansējums no valsts ir 88 500 eiro.