Pirmajā skolas dienā bērni uz un no mācību iestādēm Jūrmalā vēl devās ar pilsētas kopīgo sabiedrisko transportu. Nu jau trīs mēnešus jūrmalniekiem tas ir bez maksas, vien brauciens jāreģistrē ar domes izsniegtu speciālu viedkarti. Tomēr nepatīkami skolas gads sākās jūrmalnieces Ilzes Šīrantes septītklasniekam, kas devās uz deviņus kilometrus attālo skolu Kauguros.
"Bērns līdz Kauguriem, līdz ģimnāzijai aizbrauca ar karti, viss bija kārtībā. Iekāpa autobusā, šoferis neviena vārda neteica, ka karte nedarbotos. Atpakaļceļā, lai viņš tiktu uz mājām, šoferis pateica, ka karte nestrādā, ka karte nav derīga. Un vispār latviski neko bērnam nepaskaidroja, viņš neko nesaprata. Pateica - vai nu maksā 50 centus vai arī kāp ārā," stāsta Ilze.
Skolēns zvanījis pārvadātāja klientu apkalpošanas centram, izstāstījis par konkrēto reisu un norādījis atrašanās vietu.
"Solīja atzvanīt uz viņa numuru. Līdz šim rītam neviens nav atzvanījis.
Vispār nekāda informācija nav sniegta par šo negadījumu. Kā būtu, ja tam bērnam nebūtu līdzi naudas, ko viņš darītu viens pats Kauguros?
Ja pašvaldība apmaksā šos autobusus, ko ir iepirkuši, tos mazos. Un tie jau tā ir pārbāzti, tur vienkārši bērniem no rītiem nav vietas, kur iekāpt. Bet kaut kā viņi pārvietojas un brauc, un līdz tai skolai nokļūst. Bet kā šoferis, vispār neko nepaskaidrojot valsts valodā, var pateikt bērnam "kāp ārā"?" neizpratnē ir Ilze.
Šis gadījums izgaismo vismaz trīs problēmas Jūrmalas sabiedriskajā transportā – viedkaršu lasītāji mēdz nestrādāt, autobusi ir pārpildīti, bet to vadītāji nav mācījušies no citu pieredzes, kad bērni atstāti ārpus transporta. Domes Transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Larisa Loskutova ("Saskaņa") tādos gadījumos aicina vērsties pašvaldībā.
"Mums vajag atrast to šoferi, kas to visu izdarīja. (..). Mums jau sen pateikts visiem šoferiem no pārvadātāju puses, ka nedrīkst izsēdināt bērnu no autobusa neatkarīgi, vai [karte] nostrādāja, nenostrādāja, ir biļete, nav biļete. Tas ir ļoti nopietni, jo bērnu drošība un veselība ir pirmajā vietā," norāda Loskutova.
Lielā steigā pēdējā brīdī Jūrmala risinājusi arī pārpildītā transporta problēmu. Dome augustā deva zaļo gaismu, ka skolēniem vajag papildu – atsevišķu autobusu.
Ar ātru iepirkuma procedūru ir atrasts pārvadātājs, kas kopš otrās skolas dienas dodas četros maršrutos. Tam līdz gada beigām piešķirti 50 tūkstoši eiro. Tādējādi kopējās domes dotācijas sabiedriskajam transportam ir ap diviem miljoniem eiro. Tas nepatīk opozīcijas deputātam Uldim Kronblūmam (saraksts «Tev, Jūrmalai»).
"(..) Tagad izdomājam autobusus skolēniem. Gadījumā, ja redzēsim, ka nav labi, vai nevajadzēs vēl palielināt iepirkumu, veidot pensionāru autobusus. Šādā veidā mēs šos paredzētos divus miljonus vēl audzējam. Tāpēc šī bezmaksas transporta ieviešana bijusi, ja ne nepārdomāta, tad varbūt apzināti veidota neloģiski," sprieda Kronblūms
Opozīcija uzskata, ka situāciju ar pārpildītajiem autobusiem varētu risināt, sedzot braukšanas izmaksas tiem, kas līdz šim pārvietojās ar vilcienu. Dome tādam piedāvājumam nepiekrīt.