Bondars pastāstīja, patlaban noritot darbs pie idejas priekšizpētes. Politiķa ieskatā nepieciešams saprast, kādu infrastruktūras objektu varētu attīstīt, lai Daugavpils būtu labāk un ciešāk savienota ar Latviju un pasauli.
Viņaprāt, Daugavpils lidosta varētu kļūt kā otra lidosta Latvijai, kalpojot tostarp par rezerves lidostu starptautiskajai lidostai "Rīga".
Tuvākajā laikā varētu tikt sākta priekšlikuma priekšizpēte, kam līdzekļi varētu tikt meklēti Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžetā. Bondars pauda, ka minēto ideju atbalsta parlamenta Latgales apakškomisijas deputāti, kā arī Daugavpils vadība.
"Iecerei ir būtisks politisks atbalsts," akcentēja Bondars.
Lai Daugavpilī esošo lidlauku pārveidotu par komerciālu lidostu, būtu jāiegulda vismaz 30-50 miljoni eiro, iepriekš Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē sacīja Latvijas Aviācijas asociācijas prezidents Artūrs Kokars.
Komisijas sēdē pārrunāja jautājumu par aviācijas nozares iespējamiem mērķiem 2021-2027.gadā saistībā ar "Nacionālā attīstības plāna 2027" izstrādi, cita starpā pievēršoties arī Daugavpils lidostas attīstībai.
Komisijas deputāti bija vienisprātis, ka Daugavpils lidosta būtu attīstāma, tomēr jābūt skaidram attīstības plānam un finansējumam.
Deputāti vienojās, ka Daugavpils lidostas attīstīšanas plāni ir jāiestrādā "Nacionālajā attīstības plānā 2027", jo lidostas attīstīšana varētu veicināt pilsētas izaugsmi, investoru piesaisti un arī ārvalstu studentu piesaisti.