No 3. marta 1. maršruta tramvaji maršrutā «Imanta – Jugla» abos virzienos brauks arī gar Centrāltirgu, tādējādi paildzinot ceļu tiem pasažieriem, kam jānokļūst no viena Rīgas gala otrā.
Savukārt 4. tramvaja maršruts tiks slēgts. Likvidēs arī 20. un 24. trolejbusu un 6. tramvaja maršrutu. 4. un 6. tramvajs bija arī tie, par ko pirms pašvaldību vēlēšanām Rīgas mērs «saskaņietis» Nils Ušakovs rīdziniekiem uzsvēra, ka tiks saglabāti.
Tikmēr virkni maršrutu vairs neapkalpos «Rīgas satiksme», bet tās nolīgtais apakšuzņēmējs - «Rīgas mikroautobusu satiksme», kas pasažierus var vadāt lētāk ar mazas ietilpības braucamajiem.
«6. tramvajs tiks slēgts, jo, palaižot 1. maršruta tramvaju, mēs pastiprināti pētījām plūsmas. Bet iedzīvotāji Juglā varēs nokļūt ar 1. maršruta transportu, savukārt, ja nepieciešams nokļūt Ausekļa ielā, to noteikti varēs izdarīt ar 11. maršruta tramvaju, kas pagājušā gada jūnijā tika pagarināts. Savukārt 1. tramvajs turpmāk pilnībā dublēs 4. tramvaja maršrutu, tādēļ 4. tiks slēgts,» pārmaiņas ieskicē «Rīgas satiksmes» pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.
«Rīgas satiksme» izceļ ieguvumus, piemēram, ka 5. tramvajs kursēs biežāk, bet virknē maršrutu sakoordinēti pasažieru ērtībām vai likvidēti dublieri. Izmaiņas esot saistāmas gan ar ekonomiskiem apsvērumiem, gan pasažieru plūsmām.
Transporta nozares eksperts Tālis Linkaits vērtē, ka ar gadiem Rīgas sabiedriskajā transportā redzam tendenci pasažieru skaitam samazināties, taču pārvadājumu apjoms kilometros nav būtiski mainījies. «No tāda viedokļa ir nepieciešama racionalizācija, optimizācija un cita veida pārmaiņas,» saka Linkaits.
Taču eksperts arī uzsver, ka pārmaiņām jābūt pārdomātām un racionālām. Tādām, kas pakalpojumu uzlabo, sabiedrisko transportu padarot par ātru, ērtu un pieejamu. Pašlaik redzamās izmaiņas notiekot pretējā virzienā, uzskata Linkaits. Piemērs ir 1. tramvaja palēnināšana, turklāt jau pašlaik šajā maršrutā autobusi pasažierus vadā ātrāk. Pārmaiņas apgrūtinās arī nokļūšanu no Vecrīgas Juglā.
Tas viss neveicināšot cilvēku vēlmi no privātā transporta pārsēsties sabiedriskajā.
«6. tramvajs bija būtisks, lai Juglas, Teikas, VEF, Grīziņkalna iedzīvotāji varētu aizbraukt uz Nacionālo teātri vai pasažieru ostu, bet viņu bērni arī uz mūzikas skolu Ausekļa ielas galapunktā. Īstas alternatīvas nav,» vērtē speciālists. Taču «Rīgas satiksmes» finanšu situācija nav tā spožākā, aug degvielas izmaksas un spiediens uz algu palielinājumu, tāpēc pašlaik trūkstot transportlīdzekļu vadītāju.
Tāpēc esot skaidrs, ka par to finansējumu, ko piešķir Rīgas dome un valsts, «Rīgas satiksme» vairs nespēs nodrošināt līdzšinējo pārvadājumu līmeni. Linkaits prognozē, ka optimizācija tiks turpināta.