Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone raidījumam atzina, ka šobrīd ne visi starppilsētu autobusi aprīkoti, lai tajos varētu braukt ar bērnu ratiņiem vai cilvēki ratiņkrēslos, un “sarežģītības noteikti rada arī tas, ka ne visās pieturvietās šī informācija ir norādīta”.
Ministru kabineta noteikumi paredz, ka līdz 2021.gadam visiem mikroautobusiem būtu jābūt aprīkotiem ar iespēju uzņemt pasažierus ratiņkrēslā, kā arī vecākus ar bērnu ratiņiem.
Taču plānotais, visticamāk, nepiepildīsies.
“Ņemot vērā to, ka šobrīd daudzviet ceļa infrastruktūra nav pielāgota tam, lai persona ar funkcionāliem traucējumiem vai māmiņa ar bērnu ratiņiem vispār varētu tikt līdz tam autobusam, un tāpat arī pieturvietas daudzviet nav aprīkotas, lai autobusā varētu vispār ērti iekļūt, mēs plānojam rosināt izmaiņas šajos Ministru kabineta noteikumos, nosakot to, lai šie aprīkotie reisi tiktu izpildīti samērīgi,” atklāja Plone.
Plānots noteikt minimālo reisu skaitu, kam jābūt pielāgotiem un kurus varētu izmantot vecāki ar bērnu ratiņiem un cilvēki ratiņkrēslā.
Tie būtu četri reisi dienā starp lielajām pilsētām vai reģionālās attīstības centriem, bet, ja maršrutā ir sociālās aprūpes centri vai specializētās mācību iestādes, tad biežāk.
Taču tas nav tas, ko iepriekš solīja - ka visi autobusi un mikroautobusi būs pielāgoti un ērti pieejami, norāda raidījums.
“Šobrīd aprīkot pilnīgi visus autobusus, kuru reģionālajā satiksmē ir vairāk nekā 1200, ja tas netiek izmantots un realitātē cilvēks nemaz nevar tikt līdz tam autobusam, būtu neracionāli,” skaidroja Plone.
Arī aptaujātie cilvēki atzīst, ka autobusā ar bērnu ratiņiem nav centušies iekļūt, jo daudzviet nav iespēja līdz pieturai ar ratiņiem nemaz nokļūt. Uzrunātie vecāki nav mierā arī ar pašreizējo kārtību, ka maršrutos, kur kursē tikai mikroautobuss, lai nokļūtu galamērķī ar ratiņiem, autobuss jāpiesaka 72 stundas iepriekš.
Autotransporta direkcija gan sola to mainīt un noteikt, ka autobusu varētu pieteikt 24 stundas iepriekš.
Izsludinot nākamo sabiedriskā transporta iepirkuma konkursu, būs noteiktas prasības un kritēriji, kas pārvadātājiem būs jānodrošina, un būs speciālas norādes, cikos kursē pielāgotie autobusi.