Lai gan pirms sešiem gadiem "Rail Baltica" Latvijas posma izmaksas bija lēstas ap diviem miljardiem eiro, tagad tiek pieļauts, ka tas varētu izmaksāt pat četras reizes dārgāk jeb ap astoņiem miljardiem eiro, ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".
Ašeradens atzina, ka ir ļoti nobažījies par jaunākajiem aprēķiniem, jo tie tālu pārsniedz Latvijas valsts iespējas.
Politiķis atklāja, ka no projekta realizētājiem bijis rosinājums aizņemties, lai varētu izbūvēt dzelzceļa līniju. Tas nozīmētu būtiski palielināt Latvijas ārējo parādu.
"Man atliek tikai pasmaidīt par šādu iespēju. Tā mēs īsti nevaram rīkoties," sacīja Ašeradens.
Valdība uzdevusi Satiksmes ministrijai līdz novembra vidum nākt ar precīzu situācijas izvērtējumu. Tiek gaidīts arī starptautisko konsultantu novērtējums.
"Mums ir jāzina, kas tur notiek, un valdībai ir jāpārņem kontrole pār šo projektu," piebilda ministrs, norādot – Satiksmes ministrija uzrauga projekta gaitu, bet tā nekontrolē projektu.
Tāpat, viņaprāt, pašlaik būtu jāsaprot, kādas ir projekta izmaksas Lietuvā un Igaunijā un jāsalīdzina ar Latvijas risinājumu, mēģinot situāciju risināt efektīvākajā veidā.