Pasažieris sašutis par «airBaltic» praksi pārdot vairāk biļešu nekā lidmašīnā vietu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 5 mēnešiem.

Pārdod vairāk biļešu, nekā patiesībā ir vietu – tāda situācija radusies aviokompānijas „airBaltic” reisā no Malagas uz Rīgu, kurā daži pasažieri bija spiesti aizkavēties Spānijā. Viņu vidū ir arī nepilngadīgas skolnieces un kāds tēvs, kuru nošķīra no zīdaiņa un sievas. Uzņēmumā skaidroja, ka vairāk biļešu pārdod, balstoties uz vēsturisko pieredzi, ka daži pasažieri uz lidojumu mēdz neierasties.

Pasažieris sašutis par «airBaltic» praksi pārdot vairāk biļešu nekā lidmašīnā vietu
00:00 / 02:48
Lejuplādēt

Aizvadītajā sestdienā reisā no Spānijas kūrortpilsētas Malagas uz Rīgu mājās nevarēja atgriezties Mārtiņš Alksnis, kurš kopā ar divām nepilngadīgām skolniecēm un skolotāju bija spiests palikt lidostā, jo lidmašīnā pietrūka vietas. No tuviniekiem un grupas šķirtie par situāciju bija sašutuši.

Pēcāk, dodoties uz klientu apkalpošanas centru, lai saņemtu pārtikas talonu un tālāko informāciju par iespējām atgriezties mājās, noskaidrojās, ka arī tur viss neiet raiti. Lai nepieciešamo saņemtu, Mārtiņam kopā ar skolniecēm un skolotāju nācies gaidīt trīs stundas.

Viņš pastāstīja, ka atgriezties mājās viņam izdevās vien naktī no svētdienas uz pirmdienu, turklāt lidot vajadzēja caur Vīni.

Lai gan no aviokompānijas „airBaltic” Mārtiņš saņēmis kompensāciju 400 eiro apmērā, viņš grasās rakstīt sūdzību, atgādinot, ka vietas lidmašīnā bija rezervējis jau iepriekš.

Lidsabiedrībā skaidroja, ka pārdevuši vairāk biļešu, nekā faktiski ir vietu, jo balstījās vēsturiskā pieredzē. Proti, vidēji četri pasažieri no lidojuma mēdz atteikties.

"airBaltic" pārstāvis Didzis Rudmanis norādīja, ka tādas situācijas mēdz notikt ļoti reti – vidēji divas reizes uz desmit tūkstošiem pasažieru. Ja tādas situācijas rodas, tad uzņēmums nodrošina ne tikai kompensāciju un iespēju nokļūt līdz galamērķim, bet arī naktsmītni, ja tāda nepieciešama, un pārtiku.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) par šādu aviopārvadātāju praksi zina un norāda, ka šādos gadījumos aviokompānijām jārīkojas saskaņā ar attiecīgo Eiropas Savienības regulu. “Ja cilvēks ceļo, viņam jārēķinās, ka var rasties neierastas situācijas, arī ja ceļo ar bērniņu,” sacīja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

PTAC pārstāves Sanitas Gertmanes
00:00 / 00:53
Lejuplādēt
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti