Lai noskaidrotu mājsaimniecību apmierinātību un lojalitāti komunālo pakalpojumu nozarē, "Kantar" 2022. gada decembrī atkārtoti aptaujāja 1100 iedzīvotājus, lūdzot novērtēt dabasgāzes tirgotājus, elektroenerģijas tirgotājus, elektrotīkla uzturētājus un elektroenerģijas piegādātājus, atkritumu apsaimniekotājus, ūdens apgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniedzējus, siltumenerģijas piegādātājus un īpašumu apsaimniekotājus.
Elektroenerģijas nozares uzņēmumu, atkritumu apsaimniekotāju, ūdens un kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju un siltumenerģijas piegādātāju rādītāji gada laikā kritušies par 4 līdz 6 indeksa punktiem.
Gada laikā nedaudz mainījusies arī komunālo pakalpojumu grupu rādītāju struktūra: salīdzinoši augstāki ir atkritumu apsaimniekotāju (50 punkti), elektroenerģijas tirgotāju un elektrotīkla uzturētāja un elektroenerģijas piegādātāju (44 punkti), kā arī ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju rādītāji (43 punkti).
Tikmēr salīdzinoši zemāka klientu apmierinātība, lojalitāte raksturīga siltumenerģijas piegādātāju (37 punkti) un it īpaši īpašumu apsaimniekotāju klientu vidū (24 punkti). Dabasgāzes tirgotāju klientu noturības rādītājs ir 39 punkti un atbilst nozares vidējam līmenim, lai gan šai pakalpojumu grupai 2021. gadā bija raksturīga būtiski augstāka klientu apmierinātība un lojalitāte kā nozarei kopumā.
Nozarei kopumā raksturīga ļoti liela rādītāju izkliede. Vislielākās rādītāju atšķirības raksturīgas pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina atkritumu apsaimniekošanu (rādītāji variējas no 13 līdz 74 indeksa punktiem). Tajā pašā laikā līdzvērtīgāki spēlētāji klientu attiecību vadības jomā ir dabasgāzes tirgotāji.
Komunālo pakalpojumu nozarē kopumā atšķirības starp augstāko un zemāko rādītāju gada laikā ir sarukušas. Gada laikā straujāk krituši nozares līderu klientu noturības rādītāji.
Interesanti, ka siltumenerģijas piegādātāju vidū gada laikā zemākajiem klientu apmierinātības, lojalitātes rādītājiem raksturīga pat pozitīva dinamika.