Šobrīd aviopārvadājumu nozare Eiropā ir sasniegusi 2019. gada līmeni 60% apmērā, teica Gauss. Un gada otrā puse esot daudz veiksmīgāka. Arī pasažieru skaits lidostā “Rīga” augustā sasniedza gandrīz pusi no pirmskrīzes daudzuma.
Situācija kopumā nozarē uzlabojoties. “Tas, ko varam redzēt, ir gaisma tuneļa galā,” sacīja Gauss.
Miljona pasažieru pārvadāšanu gada deviņos mēnešos “airBaltic” šefs vērtēja kā diezgan iespaidīgu rādītāju. Tas gan nesasniedz pirmspandēmijas laika apjomu.
Savukārt to, kāds kopumā būs 2021. gads, Gauss atteicās prognozēt, jo nav zināms, kā nākamajos trijos mēnešos mainīsies rezervāciju apjoms. Pašlaik gan rezervācija notiek aktīvi, taču ne tālāk par astoņām nedēļām.
Pēc īslaicīgas atlaišanas apmēram 150 darbinieku atgriezās aviokompānijā. Kopumā ''airBaltic" plāno pieņemt darbā 320 pilotus un borta apkalpes speciālistus, kuri sāks strādāt nākamajā pavasarī, bet apmācības sāksies jau tagad.
“airBaltic” šefs arī pastāstīja, ka uzņēmums plāno 2023. vai 2024.gadā nākt klajā ar sākotnējo akciju piedāvājumu biržā. Iepriekš bija izksanējis, ka tas varētu notikt 2022. un 2023.gada mijā.
KONTEKSTS:
Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" koncerns 2021. gada pirmajos sešos mēnešos cieta 61,5 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir trīs reizes mazāk nekā šajā pašā laika posmā pirms gada, informēja lidsabiedrībā.
Valdība augusta vidū konceptuāli vienojās, ka valsts "airBaltic" pamatkapitālā ieguldīs līdz 90 miljoniem eiro, lai nodrošinātu kompānijas darbu un kompensētu Covid-19 pandēmijas radītos zaudējumus. Lēmums vēl jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju (EK).