Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 7,2%, autodegvielas – samazinājās par 2,8%.
Salīdzinot ar 2022. gada septembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,9%). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 37,4% (apgrozījuma kritumu būtiski ietekmējusi atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,3%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,7%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,7%.
2023. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,4%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,2%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,6%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,3%).
2023. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 6,2%.