Spānijas mediji vēsta, ka gandrīz 100 metru garais kuģis "Blume" decembrī izbraucis no Santusas ostas Brazīlijā. Kuģis pieder kādai Grieķijas kuģniecībai, bet ceļojis zem Āfrikas valsts Togo karoga.
Spānijas izmeklētāju uzmanību piesaistīja tas, ka saskaņā ar dokumentiem kuģis veda tikai 200 tonnu kafijas, kas ir salīdzinoši maza krava tik lielam kuģim.
Spānijas policija pārtvēra kuģi ap 360 km no Tenerifes. Sākotnēji tika ziņots, ka uz tā atrastas trīs tonnas kokaīna, bet vēlāk tika precizēts, ka narkotiku kravā bija 4,5 tonnas kokaīna. Šīs kravas tirgus vērtība būtu 180 miljoni eiro.
Spānijas varasiestādes aizturējušas kuģa apkalpi: 13 pakistāniešus un divus albāņus.
Interceptado un carguero con 4.500 kilos de #cocaína al este de #Canarias y detenidos sus 15 tripulantes.https://t.co/7VdZOpDxFx pic.twitter.com/n39bmyR6JY
— Guardia Civil 🇪🇸 (@guardiacivil) January 20, 2023
Februāra vidū kuģim bija paredzēts ierasties Rīgas ostā.
Valsts policijā aģentūrai LETA apliecināja, ka Latvijas policija nav piedalījusies Spānijas varasiestāžu veiktajā narkotiku kravas aizturēšanas operācijā.
Latvijā Ekonomisko lietu tiesā (ELT) patlaban iztiesāšanas stadijā atrodas Latvijas vēsturē vērienīgākā narkotiku kravas krimināllieta jeb tā dēvētā Kokneses kokaīna lieta. Šajā lietā personas apsūdzētas par to, ka organizētas grupas sastāvā pārvietoja pāri Latvijas valsts robežai 1758 kilogramus kokaīna, paslēpjot to banānu kravā.
Narkobiznesa bandas bieži izmanto kravas kuģus, lai mēģinātu Dienvidamerikā saražoto kokaīnu nogādāt Eiropas tirgū.
Eiropas kokaīna tirgus apgrozījums tiek lēsts uz 10,5 miljardiem eiro gadā. Šo narkotisko vielu lieto ap 3,5 miljoni eiropiešu.
Visbiežāk kokaīns tiek ievests Eiropā caur Beļģijas, Nīderlandes un Spānijas ostām, bet pēdējos gados palielinājusies arī narkotiku plūsma caur Turcijas un Austrumeiropas ostām.