Rīkotāji cer uz pasaules rallijkrosu Latvijā, izredzes uz valsts finansēm pieticīgas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 6 mēnešiem.

Latvija kā pasaules līmeņa sacensību rīkotāja autosportā pēdējos gados bijusi ļoti tuvu virsotnei – tiek rīkots gan viens no labākajiem posmiem pasaules čempionātā rallijkrosā, gan Eiropas rallija čempionātā. Ja rallijs Latvijā 2021.gadā bija ieplānots ļoti savlaicīgi, tad rallijkrosa posma rīkošana šķita faktiski neiespējama. Marta beigās Latvijas posms tomēr tika iekļauts provizoriskajā kalendārā, bet tas vēl nenozīmē, ka Biķernieku trase rudenī tik tiešām uzņems pasaules līmeņa rallijkrosa sacensības.

Kopš 2016. gada Latvija allaž atradusies pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā, posmus rīkojot piecus gadus pēc kārtas. Sacensības Biķernieku trasē Rīgā vairākkārt atzītas par labākajām čempionātā, tomēr posma rīkošana nekad nav bijusi vienkārša – finansējuma meklēšana un daudzi citi jautājumi katru gadu metuši ēnu uz iespējamo posma norisi Rīgā. 

Rīkotāji cer Rīgā sarīkot pasaules čempionāta rallijkrosā posmu
00:00 / 04:27
Lejuplādēt

Jau 2020. gadā posma norise Rīgā šķita neiespējama un beigu beigās sacensības notika, lielā mērā pateicoties rīkotāju labajai reputācijai. Arī gadu vēlāk pasaules līmeņa rallijkrosu Biķerniekos neviens īsti vairs negaidīja, tomēr marta beigās posms nonāca čempionāta kalendārā, tiesa, kā provizoriska norises vieta. Rallijkrosa posma direktors Raimonds Strokšs norādīja, ka tā uzskatāma par iespēju, kas neko negarantē, turklāt,

lai Biķerniekos tiešām rūktu pasaules čempionāta mašīnu motori, darbs būs vēl grūtāks nekā parasti.

Ne pirmo reizi organizatori Rīgā ir provizoriskā statusā, taču šoreiz viss sākas no nulles punkta, pastāstīja Strokšs . Optimismu gan stiprina čempionāta organizatoru vēlme Latviju redzēt sacensību apritē ilgtermiņā.

"Katrā ziņā mēs pacīnīsimies," piebilda Strokšs.

Pirmajos četros gados ar prāvu finansējumu posma norisei palīdzēja valsts, kas piešķīra līdzekļus licences maksai. Licences maksa sacensību rīkošanai ar katru gadu nedaudz auga, pērn pietuvojoties pusmiljonam eiro. Pērn sacensības tomēr notika bez valsts finansējuma licencei, bet nauda tika iegūta no Rīgas pašvaldības līdzekļiem.

Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta departamenta direktors Edgars Severs paskaidroja, ka

arī 2021.gadā iegūt valsts līdzfinansējumu būs sarežģīti, jo autosportā valsts nauda jau piešķirta Eiropas rallija čempionāta posmam,

turklāt budžeta iespējas nav neizsmeļamas. Būtisks mīnuss izredzēm iegūt valsts finansējumu ir arī Latvijas rallijkrosa pilotu neskaidrās nākotnes perspektīvas. 

"Valsts budžets ir apstiprināts un mums jārīkojas līdzekļu ietvaros," paskaidroja Severs. "Mums šobrīd nav brīvu līdzekļu, lai varētu piešķirt citiem pasākumiem, kas iepriekš nav skatīti."

Ja pirmajās sezonās, kad posms notika Rīgā, Latviju čempionāta galvenajā klasē pārstāvēja Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, tad šobrīd tā vairs nav – Nitišs pievērsies karjerai rallijā, savukārt Baumanis, lai arī saņēmis dažādus piedāvājumus, vismaz pagaidām ir bez komandas nākamajai sezonai pasaules čempionātā.

Strokšs pastāstīja, ka rallijkrosa posma liktenis neizšķiras tūlīt un tagad, proti,

posma rīkotājiem Latvijā ir pāris mēneši, lai tiktu skaidrībā ar iespējamo finansējumu, turklāt arī licences maksa šoreiz nebūs tik liela kā iepriekš.

Posms Rīgā vismaz pagaidām plānots tradicionālā laikā 18. un 19. septembrī, kas rīkotājiem sniedz tik ļoti nepieciešamo laika rezervi situācijas risināšanai un finansējuma piesaistei.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti