Sporta studija

Edgars Pukinsks par Latvijas futbola izlases galvenā trenera maiņu

Sporta studija

Latvijas tenisistes gatavojas Federācijas kausa mačam pret ASV

Reinis Nitišs maina disciplīnu un startēs rallijā

Reinis Nitišs maina disciplīnu un startēs rallijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 9 mēnešiem.

Pēdējo sezonu sasniegumi ralljkrosā Latvijas rallijkrosa braucēju Reini Nitišu nostādīja krustcelēs – 24 gadu vecumā beigt karjeru vai arī meklēt alternatīvas, kur sevi pierādīt. Izvēle krita par labu disciplīnas maiņai – sākot jau ar šo sezonu, Reinis Nitišs startēs rallijā.

Rallijs ir pavisam cits “zvērs” nekā desmit gadu laikā labi iepazītais rallijkross. Bet šis solis liek sākt visu no jauna, gandrīz no jauna.

Nitišam būs sava komanda, viņa puiši apkalpos komandu un paši būs arī tās vadītāji un menedžeri. “Rallijkrosā tā mana sāpe ir tā, ka es nobraucu sezonu, sezonas beigās palieku ar skaistu kombinezonu un ķiveri. Un vairāk man nekā nav,” tā nu jau uz bijušo karjeru rallijkrosā atskatās Nitišs.

Reinis atklāja, ka rallijs gan neesot svešs, taču viņš no tā esot gana tālu. “Galvenā problēma ir uzticēties tam, ko es pats esmu pierakstījis ātrajos līkumos,” pasmaidīja Nitišs, norādot, ka vēl ir pie kā piestrādāt.

Pirmos pilnvērtīgos soļus rallijā Reinim palīdzēs spert pieredzējušais stūrmanis Andris Mālnieks, kurš jau iepriekš asistēja citam latviešu pilotam Mārtiņam Seskam. Reinis atzina, ka ar Mālnieku jau sanācis strādāt kopā iepriekš.

“Tā ir R2 “Ford” rūpnīcā būvēta automašīna mono klase,” tā par savu sacīkšu auto stāsta Nitišs, piebilstot, ka auto ir priekšpiedziņa. Atšķirībā no rallijkrosa spēkrata, tagad visgrūtāk esot pierast pie tā, ka blakus beņķis ir ielikts, kā arī tas, ka auto ir priekšpiedziņa. “Pēdējo reizi ar priekšpiedziņas auto es startēju 2015. gadā Liepājas rallijā, rallijkrosā tas bija 2013. gads,” skaidroja Reinis.

Savā sirdslietā, pasaules rallijkrosa čempionātā Reinis piedalījās kopš tā pirmās sezonas 2014. gadā. Savā debijas sezonā viņš dzīvojās pa goda pjedestāliem, sezonas beigās tas viņam atnesa augsto trešo vietu kopvērtējumā. Nākamajos gados, kad čempionāts piesaistīja rūpnīcas komandas, atkārtot iespēto kļuva sarežģītāk.

Reinis atzīst – kad klājies grūti, iespējams, bija uzstādījis pārāk augstas prasības pret sevi, netika ar sevi galā, neveiksmēs vainoja citus. Nitišs arī piebilda, ka tagad rallijkrosā vietu var atrast ikviens, kurš ar līdzfinansējumu iet pie komandām.

Plāns par dalību rallijā tapa novembrī. Būtiskākās lietas, kas saistās ar tehnisko pusi un loģistiku, vairāk nekā citus gadus gulstas uz Reini pašu. Tostarp arī finansējuma piesaiste. “Atšķirība ir milzīga, rallijkross ir stipri, stipri dārgāks, bet te jāņem vērā arī faktors, ka ralljkrosā es braucu klasi augstāk ar “SuperCar” klases automašīnu pasaules čempionātā, bet te es braucu ar R2 priekšpiedziņas klases automašīnu, kas jau bāzē ir piecas līdz sešas reizes lētāka,” norādīja Nitišs, piebilstot: “To visu, ko mēs esam ieplānojuši nobraukt, tas ir tas pats rallijkrosa budžets, kas aizgāja trīs sacīkstēs.”

Šosezon galvenais Reiņa uzdevums ir pilnveidot pilota iemaņas, jo pārkvalificēties no rallijkrosa un ralliju augstā līmenī ir patiesi sarežģīti. Nitiša un Mālnieka redzeslokā šosezon ir dalība Latvijas, Igaunijas un Baltijas čempionātos. Savukārt 2021. gadā skats vērsts uz junioru WRC.

Pagaidām nav priekšnoteikumu, lai tuvākajā laikā Reinis atgrieztos rallijkrosā. Tas nozīmē, ka arī mājas trasē septembrī, pasaules čempionāta ieskaitē, redzēsim tikai vienu latvieti.

Nitišs neslēpj – ja būtu iespēja nobraukt pilnu rallijkrosa sezonu, viņš nedomājot šādu iespēju izmantotu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti