Visus plānus 2024. gada sezonai Sesks vēl nesteidz atklāt, bet neslēpj, ka vairāk raugās starptautisku sacensību virzienā, tādēļ mājās startēt izdodas retāk. Pieredzi rallijos Mārtiņš ir iekrājis pamatīgu un labi zina, kas notiek sacīkšu virtuvē.
"Šodien te piehaltūrēju jums par gidu – centīšos pastāstīt no malas, kas tad tajā rallija virtuvē notiek. Pats neesmu ļoti ilgi no malas skatījies, tiešām ļoti ilgi," pastāstīja Sesks. "Mums bija jau sen ieplānota testu sesija Somijā ar "Toyota" nesen ražoto "Rally 2" automašīnu. Līdz ar to šoreiz bija jādod priekšroka plāniem un skatam par Eiropas un pasaules čempionātu. Tad nu Alūksne šoreiz izpalika."
Alūksnē rallija noslēguma dienā valdīja mērens -5 grādu sals, un labam rezultātam bija svarīgi izpētīt ceļu segumu. Sesks tikmēr izmantoja iespēju finiša zonā uzreiz noskaidrot, kā braucējiem gājis trasē, kuram gadījušās kādas tehnikas likstas un kā tās paredzēts novērst. Mehāniķu palīdzība bija nepieciešama arī Jurģa Meistera spēkratam, taču pilots ar tādu situāciju bija rēķinājies un uz sacīkstēm devās ar visām nepieciešamajām rezerves daļām.
Ik pēc diviem ātrumposmiem ekipāžām tika dots laiks, lai servisa parkā savestu spēkratus kārtībā.
Rallijā arī vāca ziedojumus džipam Ukrainas aizstāvjiem. Akcijas "Rallijs par džipu 2024" organizatori paši arī nogādās spēkratu Ukrainā.
Patvērumu no kara Alūksnē radušās ukrainietes vārīja boršču, ko pret ziedojumiem dalīja rallija apmeklētājiem.
Alūksnes rallijs ir īpašs notikums daudziem motoru sporta faniem.
"Ilgu laiku uz Alūksni braucu divreiz gadā – viena reize ir vasarā, kad ir kapu svētki, tas ir mūsu gada pasākums, un otrais ziemā uz ralliju," pastāstīja līdzjutējs Mikus. "Vairāk vai mazāk tā ir ģimenes tradīcija. Mašīnas skaņas, gaismas, ātrumposmi dienā un naktī. Tas viss ir adrenalīns. Varbūt pats nesēdi mašīnā iekšā, bet no malas skatīties arī ļoti baudāmi."
Noslēdzošie rallija posmi risinājās jau pēc saulrieta. Braucējiem pāris kilometru pirms starta vēl jāpaveic pēdējie sagatavošanās darbi.
"Organizators ir, piemēram, salicis laika grafiku, ņemot vērā sportistu vajadzības. Ir jāpārbauda mašīna, jāuzģērbj ķiveres, tad vienmēr ir ielikts tāds rezerves laiks," paskaidroja Sesks. "Tāpēc pusotru, divus kilometrus pirms ātrumposma starta [ekipāža] vienmēr apstājas, sagatavojas un tad startē."
Pirms pēdējā posma Emīla Blūma pilotētā ekipāža kopvērtējumā bija otrajā pozīcijā, no līdera lietuvieša Martina Samsona atpaliekot 8,2 sekundes. Pirms deviņu kilometru ātrumposma Blūms bija apņēmies lieki neriskēt un uzteica savu stūrmani Didzi Eglīti, kam paaugstināta temperatūra nebija šķērslis, lai dotos trasē.
Finišā jau tika gaidīti čempionu prieki lietuvieša Samsona izpildījumā, tomēr Sesks ar uzvaru varēja sveikt Blūma ekipāžu, kas lietuviešus apsteidza par 0,63 sekundēm.
"Tas tāpēc, ka [stūrmanis] Didzis bija visu ralliju slims un man bija viņam kaut kas labs jāuzdāvina," pēc uzvaras teica Blūms.
Uzslavas Emīls uzklausīja arī no Seska, kurš uzsvēra, ka abiem ir viens treneris Uldis Briedis.
"Tiešām malači, un prieks, ka Alūksnes rallijā mums ir latviešu uzvarētājs tomēr!" intriģējošo Alūksnes ralliju rezumēja Sesks.