Aizvadītā sezona Jonasam padevās diezgan samocīta – vēl pirms starta sportists cīnījās ar plaukstas locītavas problēmām, bet, lai savestu kārtībā veselību, beigu beigās nācās gulties uz operāciju galda. Problēmas ar plaukstu nozīmēja, ka Jonass nevarēja pilnvērtīgi trenēties vēl ziemā, kad notika gatavošanās sezonai. Pērn Jonass startēja ar jaunākas specifikācijas "Husqvarna" motociklu, pie kura viņam pašam bija jāpierod, un arī komandai bija jāiemācas ar to tikt galā, taču līdz galam saprasties ar savu darbarīku Paulam tomēr neizdevās. Jau čempionāta gaitā teicami nogriežņi mijās ar ļoti neveiksmīgām sacensībām un kritieniem, braucot ļoti augstās vietās un pat līderpozīcijā. Sezonas gaitā Jonass pilnībā izlaida trīs posmus. Sezonas otrajā posmā Lombardijā otrajā braucienā Jonass nebrauca, jo rokai bija atnākušas vaļā šuves pēc nupat veiktās operācijas. 2022. gads tika noslēgts 9. vietā.
Sportists jau iepriekš sarunā ar LSM.lv atzina, ka pēc smagās sezonas paņēma ilgāku pauzi, lai savestu kārtībā veselību un arī sakārtotu domas. Novembrī Jonass jau bija atpakaļ uz motocikla un trenējās, bet, tuvojoties sezonai, treniņu intensitāte tikai palielinājās. Aizvadītajā nedēļas nogalē viņš piedalījās treniņsacensībās Nīderlandē, kur bija savākts ļoti pieklājīgs dalībnieku sastāvs ar diviem no galvenajiem MXGP klases favorītiem Romēnu Fevru un Horhi Prado priekšgalā. Pirmajā braucienā Paulam kritiens startā un 5. vieta, bet otrajā braucienā pārliecinoša uzvara un 2. vieta summā.
"Pirmo reizi pa ilgiem laikiem šīs sacensības bija Lieropē, kur pēdējoreiz braucu pirms 10 gadiem, vēl Eiropas čempionātā 250 kubikcentimetru klasē. Ļoti smaga trase. Manuprāt, smagāka par Lommelu un Riola Sardo, kas ir līdzīgas trases pasaules čempionātā. Rezultāts diezgan labs, un arī pats jutos labi," stāstīja motobraucējs. "Man šīs sacensības bija labs tests pirms sezonas, lai saprastu regulējumus. Katrs braucējs šīm sacensībām pieiet dažādi, katram ir savs mērķis. Man galvenais bija iegūt sacensību ritmu, paņemt startu kopā ar visiem pie pilnas starta barjeras. Gribēju saprast, vai motocikls strādā labi arī sacensību režīmā. Treniņā liekas, ka viss ir lieliski, bet aizbrauc uz sacensībām un redzi, ka kaut ko varbūt vajadzēja citādāk."
Pauls un komanda Nīderlandē vēl turpināja intensīvu testēšanu, sacensību braucienos eksperimentējot ar dažādiem zobratiem, amortizācijas un aizdedzes regulējumiem,
lai uz pirmo posmu būtu paveikts mājasdarbs. Tiesa, Argentīnas trase krasi atšķiras no smilšainās Nīderlandes.
"Visu karjeru esmu braucis ar KTM grupas motocikliem, tagad ir tiešām ļoti lielas pārmaiņas. Japāņu mocis, pilnīgi cits rāmis. Vēl tādas vissīkākās nianses man ir jāsaprot un jāaprod, bet kopumā esmu apmierināts. Galvenā atšķirība ir rāmis, jo KTM grupai tas ir metāla rāmis, bet "Honda" ir alumīnija rāmis. Tur uzreiz ir atšķirības, cik ciets ir rāmis, kādiem jābūt amortizācijas regulējumiem. Tie ir dažādi motocikli ar saviem plusiem un mīnusiem," tehniskās nianses paskaidroja sportists. "Visi šie motocikli ir ļoti jaudīgi, bet tie jāpielāgo braucējam un viņa stilam. Vai gribi jaudu "no apakšas" vai jaudu galā, pie lieliem apgriezieniem. KTM lielākā jauda bija galā, "Honda" atkal no apakšas un ļoti labi paātrinās pēc līkumiem, taču tur ir ļoti daudzas nianses, ko var testēt un mainīt."
Jonass pastāstīja, ka arī līkumos jaunais motocikls uzvedas citādāk nekā viņa iepriekšējie braucamie. "To vairāk jūt cietajās trasēs. Ir atšķirīga rāmja ģeometrija, tāpēc atšķirības visvairāk jūt cietās trasēs. Teiksim tā, ļoti precīzi jūti, kur un kā. Tiklīdz griez stūri, tur arī mocis ies. Cietajās trasēs tas ir pluss, smilšu trasēs tik jūtīgu priekšu varbūt nevajag, tāpēc ir jāspēlējas ar regulējumiem, lai nav par daudz un par maz, bet domāju, ka šobrīd esam atraduši labus risinājumus," norādīja Pauls.
Pirmoreiz karjerā latviešu motobraucējs nestartēs rūpnīcas komandas paspārnē, bet gan satelītkomandā.
"Honda" rūpnīcas komanda ir "HRC" – tā ir ražotāja sacīkšu nodaļa, bet komandā šogad startēs Tims Gajsers un Rubens Fernandess. Jonass turpinās braukt "Standing Construct" vienībā, kur viņš startēja iepriekšējos divus gadus. Arī Paula pārstāvētajai komandai būs pieejamas atsevišķas rūpnīcas detaļas, taču atbalstu pamatā nodrošinās "Honda" Eiropas un pasaules struktūrvienības. Faktiski Jonasam un komandai var arī nebūt pašas labākās un jaunākās motocikla detaļas, taču viņiem ir lielāka izvēles brīvība un iespējas izvēlēties sev piemērotākās daļas.
Sezona sāksies "Villa La Angostura" trasē Argentīnā. Trase ir ar cietu pamatni, kas sajaukusies ar vulkāniskiem iežiem. Pērn Paulam tur veicās pat ļoti labi – kvalifikācijā viņš izcīnīja uzvaru, arī sacensību braucienā bija vadībā, taču piedzīvotie kritieni liedza kāpt uz goda pjedestāla. Jonass neslēpj, ka, neskatoties uz ļoti ilgo pārlidojumu, viņam šī vieta ļoti patīk – gan pati trase, gan arī gleznainā apkārtne Andu kalnos. Lai arī daudzviet Argentīnā šobrīd ir pamatīgs karstuma vilnis, temperatūrai tuvojoties un arī pārsniedzot 40 grādu atzīmi, trase atrodas valsts rietumos kalnu reģionā netālu no Čīles robežas, tāpēc tur temperatūra ir krietni mērenāka un nedēļas nogalē iespējams lietus.
Tāpat kā iepriekšējās sezonās, arī šogad konkurences līmenis MXGP būs ārkārtīgi augsts – pēc traumas izdziedēšanas atpakaļ būs KTM līderis un 2021. gada čempions Džefrijs Hērlingss.
Viņš pērnā gada sākumā guva kājas traumu fotosesijas laikā ar motociklu un sezonas gaitā tā arī nebrauca. Pilnvērtīgi atpakaļ būs arī Romēns Fevre, kurš pēc 2021. gada sezonas, piedaloties superkrosa sacensībās, lauza kāju. Fevre atgriezās jau pērn, taču skaidrs, ka viņš nebūt nebija labākajā formā. Ļoti spēcīgi būs visi trīs "Yamaha" braucēji Maksims Reno, Džeremijs Sīvers un Glens Koldenhofs. Cīņā par titulu iesaistīties lūkos Horhe Prado, ambīcijas būs arī Rubenam Fernandesam. Viņš pērn bija līdzīgā situācijā kā Jonass šogad – startējot ar satelītkomandas "Honda" motociklu, Fernadess bija ļoti konkurētspējīgs, kopvērtējumā izcīnot 8. vietu. Tiesa, traumu dēļ viņam bija ļoti neveiksmīga sezonas izskaņa un sezonas pirmajā pusē viņš bija turpat kopā ar visiem rūpnīcu braucējiem, cīnoties par vietām sešiniekā.
Lielākais iztrūkums būs pērnā gada čempions un "Honda HRC" līderis Tims Gajsers.
Viņš treniņsacensībās piedzīvoja smagu kritienu un lauza augšstilba kaulu, kā rezultātā slovēnis uz ilgāku laiku ir ārā no ierindas un, visticamāk, viņam nav nekādu cerību aizstāvēt titulu.
Pasaules motokrosa čempionātā šogad ieplānoti 19 posmi, pirmais no tiem jau šajā nedēļas nogalē Argentīnā, kur sacensību braucieni plānoti plkst. 18 un 21 pēc Latvijas laika. Būtisks jauninājums – šogad 10 ātrākie braucēji saņems punktus arī par kvalifikāciju. Kvalifikācijas uzvarētājs iegūs 10 punktus, bet braucējs 10. vietā saņems vienu punktu kopvērtējumā. Atgriešanās Eiropā plānota jau 26. martā ar posmu Riola Sardo trasē Sardīnijā. Tāpat šogad notiks arī Šveices Lielās balvas izcīņa, bet jauninājums būs Vjetnamas posms 17. septembrī. Sacensības "Zelta zirga" trasē Ķegumā plānotas kā sezonas astotais posms, pasaules labākajiem braucējiem par Latvijas lielo balvu sacenšoties 4. jūnijā. Sezona noslēgsies 1. oktobrī ar posmu Lielbritānijā, bet nedēļu vēlāk Ernē trasē Francijā risināsies Nāciju kauss.