Drosmīgais eksperiments – laikmetīgās dejas izrāde “visas manas vājības ir tavas lūpas” skatītāju ievelk acumirklī. Elegantie jaunie Nacionālā teātra aktieri un meistars Ģirts Jakovļevs skatuves telpā darbojas tik brīvi, ka šķiet – viņus nebaida neviens horeogrāfa mestais izaicinājums.
“Tā lielākā grūtība bija savienot dzeju, deju un mūziku reizē tā, lai izrādes gaitā tas viss strādātu kopā,” stāsta aktieris Romāns Bargais. “Jo mūzika ir tāda, kur nav ļoti izteikts ritms, kur var sekot līdzi un klausīties. Ir ļoti plūstoši.”
Trīs dzejnieki ir aktieru un horeogrāfu laikabiedri. Ķermenis, kas kustas vārsmās, panti, kas piepilda telpu – te pierādās šo izteiksmes veidu radniecība. Dzejniekus gan horeogrāfi esot izlozējuši. Rūdolfs Gediņš dejā iemūžina Jāņa Tomaša dzeju.
“Tomašs ļoti daudz runā par mīlestību un sievietēm, bet tas vienmēr ir nevis pielūgsmes objekts, uz ko viņš tiecas, bet gan pagātnē piedzīvotais, kas veidojis viņu tādu, kāds viņš ir tagad,” Tomaša dzeju komentē Gediņš.
Agate Bankava, veidojot izrādi, strādājusi ar Krišjāņa Zeļģa dzeju. “Pirmais impulss man bija no viņa jaunākā krājuma “Mīļākie”, tāpēc izvēlējos, ka darbošos tikai ar vīriešu kolektīvu, ka tā būs tāda grupa, kas dzied jaunākā laika serenādes, ” stāsta Bankava.
Savukārt trešajam horeogrāfam – Dmitrijam Gaitjukevičam – iedvesmu devis dzejnieks Arvis Viguls.
Izrādes koptēlu eleganti savij Edgara Mākena mūzika un Madaras Botmanes kostīmi.
“Ir ļoti interesanti būt vienam, kurš ir ārpus visa, redz no malas un lai es ietu ar kustību un mūziku kopā, lai sanāktu saskaņa kopā un būtu viens gabals. Vienmēr ir interesanti, ja tev iestudējumā ir jauni partneri, horeogrāfi. Rodas neparedzamas situācijas un atrodi sevī kaut ko jaunu,” izrādi komentē aktieris Romāns Bargais.
Pirmizrādi “visas manas vājības ir tavas lūpas” svinēs 1.novembrī Nacionālā teātra LMT Jaunajā zālē.