Taujāta, kā atlasīti izstādē "Artefakti” redzamie Kristapa Ģelža darbi, galerijas "Māksla XO" vadītāja, mākslas zinātniece Ilze Žeivate min pavisam pragmatisku iemeslu – māksliniekam vajadzējis pārvākties no vecās darbnīcas uz jaunām telpām, un tad nu tika pārskatīts viss, kas pēdējo trīsdesmit gadu laikā radīts, sadzīvots. Galu galā izstādei izvēlēts divdesmit viens darbs, kas tapis laika posmā no 1985. gada līdz 2011. gadam.
Atlasītā darbu kopa pārstāv daždažādas tehnikas, un tas ir tāpēc, ka pats mākslinieks ir tik dažāds, Latvijas Radio raidījumā "Kultūras rondo" skaidro Žeivate.
Lai gan iesācis kā grafiķis, Ģelzis jau no 80. gadu beigām iemēģina aizvien jaunus medijus, lai atklātu savu ideju.
Ieskicējot izstādes amplitūdu, galerijas "Māksla XO" vadītāja vispirms piemin Kristapa Ģelža diplomdarbu, ar kuru viņš sevi pieteicis kā sociāli kritisku mākslinieku. Tas sastāvējis no piecām lapām, bet galerijā aplūkojama vien piektdaļa no tā. Visjaunākais no līdz šim neizstādītajiem darbiem ir 2011. gada akvarelis “Jūtos aizvainots”.
Galerijas telpās aplūkojami arī mākslinieka teksti, piemēram, sēriju konceptu apraksti, kā arī skices.