Izstādes pamatideja, kā Latvijas Radio raidījumā "Kultūras rondo" atzīmē viens no tās veidotājiem, mākslas zinātņu doktors Deniss Hanovs, bija apmeklētājiem piedāvāt LNB dārgumu kolekciju – 17. gadsimta grafikas. "Ir labi zināms, ka baroka laikmeta kultūra, ieskaitot arī grafiku un glezniecību, ir izteikti piesātināta ar alegoriskām nozīmēm, kuru saturā mēs sastopam gan Vecās Derības, gan Jaunās Derības sižetus, tēlus, tematus, gan grieķu un romiešu mitoloģiju, gan Romas vēsturi. Rezultātā mūsdienu cilvēkam daudzi šie tēli, vārdi, sižeti, figūras nav vairs zināmi. Ja pieņemam, ka katrs kultūrposms ir teksts vai tekstu kopa, tad mēs vairs nespējam to lasīt, lielā mērā šifrs ir zaudēts vai burti ir pazuduši. Tādā gadījumā izstādes nosaukums "B kā baroks" daļēji mums atgādina ābeci, kur katrs burts bērnam asociējas ar kādu spilgtu tēlu [..]," viņš skaidro, "Mēs nolēmām, ka nepiedāvāsim kādu apjomīgu kolekcijas daļu vienkārši, lai aplūkotu un nesaprastu, par ko ir runa, kādi ir sižeti, kādas emocijas ir paustas un kādas ir politiskās nozīmes. Tādēļ
no ļoti lielā apjoma esam atlasījuši 13 darbus, un šie darbiem apkārt mēs veidojam ierāmējumu, kas īstenībā ir pamatjēdzieni, kas raksturo baroka laikmetu. Mēs gribētu piedāvāt apmeklētājiem kopīgi iemācīties šo "alfabētu",
un sākt lasīt šos tekstus – jo priekš manis gravīra ir teksts."
Ekspozīcijā radītas pieredzes vai emociju telpas, kas saistītas ar absolūtisma kultūru, ar 30 gadu karu, kas veidoja baroka laikmeta ģeopolitisko fonu, ar teatralitātes jēdzienu, kas caurstrāvo arī baznīcas kultūru, stāsta profesors: "Mēs runājam arī par valdnieka kultu un, protams, arī par tādiem šausminošiem fenomeniem kā karš, nāve, epidēmijas. Un
šķiet, ka mēs runājam nevis par 17. gadsimtu, bet par mūsdienām, kur blakus drausmīgai, vulgārai bagātībai pastāv arī nabadzība, ekspluatācija, verdzība, slimības, bailes, skumjas."
Viņš piebilst, ka izstādes pēdējā telpā ir autoru veidota satīriska hronoloģija par 17. un 21. gadsimtu.
Lai raksturotu baroku, labi derot darbības vārdi, piemēram, "šokēt", "pārsteigt", arī "kontrolēt". Bet, ja pavisam kodolīgi par ietilpīgo, Hanovs piedāvā šādu variantu – politiski kontrolējama ekstāze.
Izstādei "B kā baroks" būs vērtīgs turpinājums – tā nepazudīs, bet paliks tekstos, ar gandarījumu uzsver profesors.