Tā iepazīstina ar spēcīgākajiem 20. un 21. gadsimtā franču dizaina skolas radītajiem objektiem, kas lauzuši ierastos kodus un joprojām turpina pārsteigt un valdzināt. Līdzās slavenajiem objektiem izstādē var apskatīt arī Latvijas jauno dizaineru veikumu. Viņi veikuši rūpīgu izpēti un sniedz savu versiju par franču dizainu.
Francijas dizainā savā ziņā atspoguļojas pašu francūžu mentalitāte. Tas nav tik askētisks, attīrīts un perfekts, kā, piemēram, skandināvu dizains, bet gan daudz brīvāks, rotaļīgāks. Ne velti arī pats slavenākais franču dizainers Filips Starks bieži vien tīši uzvedas ļoti vieglprātīgi un ekscentriski un labprāt fotografējas kā klauns. Izstāde tad arī veidota, lai skatītājs sajustu šo Francijas dizaina garu. Scenogrāfiski to veido nišas, kurās izvietoti slavenie dizaina objekti un kas skatītājam ļauj nokļūt franču buduārā, kafejnīcā, virtuvē un vēl citās vidēs.
„Šis mums ir tāds vannas istabas stūrītis, un šeit redzama Filipa Starka taburete „Bubu", ļoti vienkārša un no plastmasas, bet kas kalpo divos veidos - gan kā taburete, gan kā konteiners, kur var glabāt veļu," ekspozīcijā ievada izstādes kuratore Inese Baranovska.
Starka taburete „Bubu" radīta pirms 20 gadiem un ar saviem rotaļīgajiem apveidiem tā joprojām ir ļoti populāra. No Latvijas puses savu atsauci par šo objektu veidojusi Mākslas akadēmijas studente Santa Celitāne, piedāvājot mobilu un saliekamu kasti dažādiem priekšmetiem.
Franču viesistabā savukārt var redzēt Francijas bestselleru jau 40 gadus - sofu „Togo", kuras apaļīgā un plastiskā viļņveida forma aicināt aicina pilnībā izbaudīt atpūtas komfortu un interneta dekoratīvos moduļus „Aļģes", kas gan sadala telpu, gan priecē acis:
„Šie dekoratīvie moduļi „Aļģes" ir 21. gadsimta brīnums. No tiem jūs varat veidot visdažādākās kompozīcijas. Aļģes ir pieejamas dažādās krāsās, un galvenais, ka šos moduļus kā lego var salikt kopā dažādos veidos, pārtaisīt, ja apnīk," stāsta Baranovska.
Par Francijas dizainētajām aļģēm savu latvisko versiju radījusi Katrīna Kaņepone, izveidojot dekoratīvos moduļus „Ķērpji" - atšķirībā no aļģēm, kas ir no plastmasas, tas ir filcs, kas var būt arī kā skaņas un siltuma izolators.
Franču dizainers Marsels Biks izstādē pārstāvēts ar savu populāro izgudrojumu - caurspīdīgo „Bic" pildspalvu, kas radīta 1952. gadā un ar kuru vismaz kādu reizi būs rakstījis arī ikviens latvietis. Savu atsauci par to devusi topošā dizainere Una Bergmane, izveidojot ļoti oriģinālu UNB zibatmiņas stiku, tas atgādina lielu, mazliet apgrauztu „Bic" pildspalvas uzgali.
Viens no izstādes pašiem ikoniskākajiem priekšmetiem ir Filipa Starka slavenā citrusaugļu spiede, radīta 1990. gadā. Tā līdzinās kalmāram, un ideja par to Starkam radās, pusdienojot kādā restorānā, kur pasūtītajām jūras veltēm nebija pievienots citrons.
Par ikvienu no šiem objektiem savu atsauci veidojuši jaunie Mākslas akadēmijas studenti, un, kā uzver Francijas institūta Latvijā direktors Denī Diklo - tas piešķir izstādei daudz dziļāku nozīmi:
„Es īpaši vēlos akcentēt šo vārdu, kas ir izstādes nosaukumā - „Dialogs". Un manuprāt šis dialogs starp franču dizaina leģendām un topošajiem latviešu dizaineriem ir izvērties ļoti jēgpilns un interesants".
Izstāde „20 Francijas dizaina ikonas. Dialogs" vaļā vērta Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā. Tās laikā notiks arī izglītojošas lekcijas par dizainu.