Uzvedības traucējumi ir gan redzami, gan apslēpti, piemēram, bērns ir kautrīgs, nedrošs, baidās mēģināt kaut ko jaunu, baidās jautāt.
Projekta “STOP 4–7” programma dod iespēju šiem bērniem iemācīties pareizo ceļu, kā risināt dažādas problēmsituācijas. Grupā ir 12 pirmsskolas vecuma bērni no dažādām izglītības iestādēm.
“Šī programma iemāca bērniem pašiem ar sevi tikt galā, ar savām emocijām, ar savām jūtām, ar savu vēlmi, kā organizēt savu darbu, kā piesaistīt sev draugus,” pauž projekta “STOP 4–7” pedagoģe Marita Krišāne.
Vairāku mēnešu garumā seši Valmieras pirmskolu pedagogi apmeklēja mācības un iegūtās zināšanas izmanto, lai vadītu nodarbības gan bērniem, gan viņu vecākiem un audzinātājām. “STOP 4–7” pedagogiem izaicinājums būs tieši praktiskā daļa. Tajā 12 bērniem jāsagatavo tāds mācību cikls, lai provocētu viņus uz dažādām situācijām un pēc tam mācītu, kā tās risināt.
Valmieras Izglītības pārvaldes izglītības kvalitātes un satura vadītāja Sandra Purmale raksturo interesi par projektu: “Šo divarpus gadu laikā pašvaldībai būs iespēja palīdzēt vismaz 60 bērniem, kuriem speciālisti diagnosticē uzvedības problēmas, un jā, vecāki zvana un interesējas, un šobrīd komplektējam jau uz martu grupu ar 12 bērniem, kuriem sniegsim atbalstu.”
Svarīgi, lai bērns pats meklētu risinājumu, nevis kāds viņam to pateiktu priekšā vai nosodītu, bet tieši otrādi – dotu pamudinājumu.
Valmieras Izglītības pārvaldes vadītāja vietniece Iveta Pāže skaidro, ka pedagogi par piedalīšanos šajā apmācības ciklā saņems profesionālās pilnveides apliecību. Savas zināšanas viņi varēs tālāk izmantot ikdienas darbā, ko jau ir novērtējusi līdzšinējā komanda.
Izglītības pārvaldē norāda – tas ir ļoti vērtīgs apmācību cikls, lai tālāk pedagogi savas zināšanas nodotu pilsētas bērniem, viņu vecākiem un citiem pedagogiem. Valmiera ir viena no piecām pašvaldībām, kas īsteno šo projektu pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs līdz 2022. gadam.