No 2020. gada visi mācās pēc pilnveidotā mācību satura pamatskolā. Bērniem ir jāmācās, prakstiski darbojoties, eksperimentējot un secinot. Viss, ko māca dabaszinībās, ir eksperimentāli jāizmēģina."
Pasaules dabas fonda Izglītības un sabiedrības iesaistes programmas vadītāja Elīna Pēkšēna ir mamma diviem puišiem (15 un 12 gadi). "Kad bērns ir pirmsskolas vecumā, tad izpētes un izzināšanas vēlme nav apturama. Tad jāļauj bērniem pētīt. Vēlākos vecuma posmos nepieciešams to atbalstīt un ieinteresēt." Pēkšēna darba ietvarā sadarbojas ar skolām: "Var nolasīt interešu klāsta papildināšanos līdz ar bērna pieaugšanu. Svarīgi, ka skolās attīstās piedāvājums doties dabā, darīt to jēgpilni.Skolās ir daudz sadrumstalotas pieejas, mācoties dabas zinības. Sistēmiskā pieeja būtu atsevišķi mācāma."
Paula Januškēvica, komentējot skolu mācību programmu realizēšanu, saka, ka "ir jautājums – kā skolotājam nodrošināt drošību klasē, kur ir 30 bērni, visi dodas ārā dabas pētniecībā un praktiskos darbos. Mazajām sākumskolas klasēm tas ir izaicinājums, iet ārā. Vidusskolā mācās jauni cilvēki ar iekšējo motivāciju."
Skolām ir dažādas iespējas ar iziešanu dabā. Pilsētas skolām iespēja iziet galvenokārt ir pie skolas. Pērn aizsāka programmu "Ielaid skolā dabu". Tā ir grantu programma, kur skolas var iesūtīt projektus skolas apkārtnes iekārtošanai – zālāji, dīķi, kukaiņu mājas, augu audzēšanas dobes, krituši koki un citas idejas. Bija liela atsaucība no skolām, pērn projektā bija iespēja atbalstīt 10 skolas. Mērķis ir, ka šos objektus veido tālākās izglītības iespējām. Arī šogad var paspēt pieteikties uz šo konkursu, skaidroja Elīna Pēkšēna.
Sadarbībā ar Dabas aizsardzības pārvaldi skolēni projektā "Dari labu dabai" var braukt uz biotopiem un piedalīties dažādos dabas atjaunošanas darbos.
Paula Januškēvica uzsvēra, ka projektos skolas ir ļoti atbalstītas, jo skolā nav nebeidzami resursi, iepriecina, ka dažādi piedāvājumi ir bezmaksas.